Mûsikî tarihinin ender gördüğü çok yönlü bir yaratıcı olan Saygun, müziğin hemen her türünde üstün değerde eser vermesinin yanında, tanınmış bir etnomüzikolog, büyük bir halk kültürü ve sanatları araştırmacısı ve çok önemli bir mûsikî eğitimcisidir.
Saygun'un ömrünü adadığı temel ilkelerden biri "tek sesli mûsikî - çok sesli mûsikî", "alaturka- alafranga" ayırımlarına kesinlikle karşı olmak; çok sesli mûsikîye sadece batılı kültürlerin bir imtiyazı değil, dünyadaki bütün tek sesli mûsikîler için kaçınılmaz bir gelişme çizgisi olarak bakmak ve tek sesli mûsikîyi tarihin değerli bir kültür hazinesi olarak görmek... "Ben, benden evvelkileri iptal değil, ancak itmam için geldim" sözünü kendine düstur olarak alması, onun tek sesli mûsikîyi inkar etmediğini, getirdiği çok sesliliğin onun bir tamamlayıcısı olduğunu ifade etmektedir. (Arka kapaktan)
Mûsikî tarihinin ender gördüğü çok yönlü bir yaratıcı olan Saygun, müziğin hemen her türünde üstün değerde eser vermesinin yanında, tanınmış bir etnomüzikolog, büyük bir halk kültürü ve sanatları araştırmacısı ve çok önemli bir mûsikî eğitimcisidir.
Saygun'un ömrünü adadığı temel ilkelerden biri "tek sesli mûsikî - çok sesli mûsikî", "alaturka- alafranga" ayırımlarına kesinlikle karşı olmak; çok sesli mûsikîye sadece batılı kültürlerin bir imtiyazı değil, dünyadaki bütün tek sesli mûsikîler için kaçınılmaz bir gelişme çizgisi olarak bakmak ve tek sesli mûsikîyi tarihin değerli bir kültür hazinesi olarak görmek... "Ben, benden evvelkileri iptal değil, ancak itmam için geldim" sözünü kendine düstur olarak alması, onun tek sesli mûsikîyi inkar etmediğini, getirdiği çok sesliliğin onun bir tamamlayıcısı olduğunu ifade etmektedir. (Arka kapaktan)