#smrgKİTABEVİ Ahlâkın ve Dinin İki Kaynağı - 2013

Kondisyon:
Yeni
Basıldığı Matbaa:
Tarcan Matbaacılık
Dizi Adı:
Felsefe 2
ISBN-10:
9758717073
Kargoya Teslim Süresi:
1&3
Stok Kodu:
1199057684
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
286 s.
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
Mehmet Mukadder Yakupoğlu
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Orijinal Adı:
Les Deux Sources De La Morale Et De La Religion
Kategori:
indirimli
161,00
Havale/EFT ile: 156,17
Stoktan teslim
1199057684
443675
Ahlâkın ve Dinin İki Kaynağı -        2013
Ahlâkın ve Dinin İki Kaynağı - 2013 #smrgKİTABEVİ
161.00
Bergson'un Ahlakın ve Dinin İki Kaynağı'nda temel yaklaşımı durağan ile devingen arasında kurduğu temel karşıtlıktır. Bu karşıtlıklardan birinin kökeni zihindedir ve bilime, onun durağan, mekanik ülkülerine ulaşır, diğeri sezgiye dayalıdır: varlığını filozofların, sanatçıların ve büyük mistiklerin yaratıcı atılımında bulur:

“Azizlerin niçin taklitleri vardır ve iyiliğin büyük insanları neden arkalarından yığınları sürüklemişlerdir? Hiçbir şey istemiyorlar ve buna rağmen elde ediyorlar. Çağırmak zorunda değillerdir: yalnızca varolurlar; varoluşları bir çağrıdır. Çünkü bu başka ahlakın özelliği tam da budur. Doğal ödev baskı veya zorlamayken, tam ve mükemmel ahlakta bir çağrı vardır.”

“Ruh, onu sürükleyen akımla derinden sarsılmış olarak, türün ve bireyin birbirlerini dairesel olarak koşullandırmasını isteyen yasadan bir an için kurtularak, kendi üzerinde dönmekten vazgeçer. Sanki onu çağıran bir sesi dinliyormuş gibi durur. Daha sonra kendini ileriye doğru bırakır. Onu hareket ettiren gücü doğrudan algılayamaz ama simgesel bir görmeyle onun tanımlanamaz varlığını hisseder veya keşfeder. Sonra büyük bir neşe içinde erdiği bir esrime hali veya kendinden geçiş hali gelir...” (Arka kapaktan)

Bergson'un Ahlakın ve Dinin İki Kaynağı'nda temel yaklaşımı durağan ile devingen arasında kurduğu temel karşıtlıktır. Bu karşıtlıklardan birinin kökeni zihindedir ve bilime, onun durağan, mekanik ülkülerine ulaşır, diğeri sezgiye dayalıdır: varlığını filozofların, sanatçıların ve büyük mistiklerin yaratıcı atılımında bulur:

“Azizlerin niçin taklitleri vardır ve iyiliğin büyük insanları neden arkalarından yığınları sürüklemişlerdir? Hiçbir şey istemiyorlar ve buna rağmen elde ediyorlar. Çağırmak zorunda değillerdir: yalnızca varolurlar; varoluşları bir çağrıdır. Çünkü bu başka ahlakın özelliği tam da budur. Doğal ödev baskı veya zorlamayken, tam ve mükemmel ahlakta bir çağrı vardır.”

“Ruh, onu sürükleyen akımla derinden sarsılmış olarak, türün ve bireyin birbirlerini dairesel olarak koşullandırmasını isteyen yasadan bir an için kurtularak, kendi üzerinde dönmekten vazgeçer. Sanki onu çağıran bir sesi dinliyormuş gibi durur. Daha sonra kendini ileriye doğru bırakır. Onu hareket ettiren gücü doğrudan algılayamaz ama simgesel bir görmeyle onun tanımlanamaz varlığını hisseder veya keşfeder. Sonra büyük bir neşe içinde erdiği bir esrime hali veya kendinden geçiş hali gelir...” (Arka kapaktan)

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat