Faust'tan bir sahneyi oyunun başına koyan yazar Şule Gürbüz, Mefisto'nun adı geçen yapıtta, "Cehennemin sınırları yoktur, kısıtlanmış da değildir. Tek bir yerdedir, çünkü biz neredeysek orası cehennemdir", sözünü alarak, kendi oyununun içeriğine açıklık getiriyor.
"Saçmayı bir teknik olarak kullanan edebiyat yapıtlarının temelde gösterdiği, ölümün yaşam ile iç içeliğidir.
Burada gülme (Nietzsche'nin deyimiyle "altın kahkaha"), ölüm karşısında çaresizliğe bir çözüm olarak da görülebilir: Gülünçlüğünü bürünen ölüm, ürkünçlüğünü yitirir - ölüme gülen insan, yaşamın anlamını koruyordur. Burada gülme, ölümcül acısıyla yaşamın bilincine vardıran 'traji-komik'tir - gene Nietzsche'yle birlikte söylersek, "uçurumun kıyısında dans"tır.
Şule Gürbüz'ün Akıl Yoktur'u uyandırdığı "kahkaha"sıyla, "uçurum"a işaret eden bir yapıt." - Oruç Aruoba
Faust'tan bir sahneyi oyunun başına koyan yazar Şule Gürbüz, Mefisto'nun adı geçen yapıtta, "Cehennemin sınırları yoktur, kısıtlanmış da değildir. Tek bir yerdedir, çünkü biz neredeysek orası cehennemdir", sözünü alarak, kendi oyununun içeriğine açıklık getiriyor.
"Saçmayı bir teknik olarak kullanan edebiyat yapıtlarının temelde gösterdiği, ölümün yaşam ile iç içeliğidir.
Burada gülme (Nietzsche'nin deyimiyle "altın kahkaha"), ölüm karşısında çaresizliğe bir çözüm olarak da görülebilir: Gülünçlüğünü bürünen ölüm, ürkünçlüğünü yitirir - ölüme gülen insan, yaşamın anlamını koruyordur. Burada gülme, ölümcül acısıyla yaşamın bilincine vardıran 'traji-komik'tir - gene Nietzsche'yle birlikte söylersek, "uçurumun kıyısında dans"tır.
Şule Gürbüz'ün Akıl Yoktur'u uyandırdığı "kahkaha"sıyla, "uçurum"a işaret eden bir yapıt." - Oruç Aruoba