Alacakaranlık Korku Sineması Dergisi - Sayı 2 Mayıs
Video kaset koleksiyoncusu Mehmet Alan, Alacakaranlık ekibinin sorularını yanıtladı. Yıllar içinde sahip olduğu 4.000'i aşkın kaset arasından en değerli olanların isimlerini paylaştı.
İngiltere'de ikamet eden Evrim Ersoy, dünya genelinde bilinen en önemli korku filmi festivallerini sıralarken korku severler için bir “Başlangıç Kılavuzu” hazırladı. Ertan Tunç, giallo serisine Lucio Fulci ile devam etti ve Fulci'nin karanlık filmlerini yönetmenin karanlık geçmişine inerek aydınlatmaya çalıştı. Semra Doll ise kadın karakterlerin biyografik çalışmalarına bir yenisini daha ekleyerek bu sayıda bir başka “Çığlıklar Kraliçesi”ni, Barbara Steele'i derginin künyesine ekledi. Beril Köroğlu, sosyoekonomik düzlemde yemek kültürünü irdeledi, çıkarımlarını ise korku filmleri ekseninde şekillendirdi. Fatih Danacı, kapsamlı bir araştırma dosyası ile Türkiye'de bakir bir alan olarak kabul edilebilecek müzikal sinemanın tarihini korku ile buluşturdu ve “Müzikal” ve “Korku” sinemasının iç içe geçtiği örnekleri kronolojik olarak sıraladı.
Derginin sürpriz ismi Kaya Özkaracalar!
Alacakaranlık'ın doğmasına vesile olan “Geceyarısı Sineması” dergisini çıkaran Özkaracalar, bu yıl 36'ncısı düzenlenen İstanbul Film Festivali'nde gösterilen korku filmlerini irdelediği yazısı ile dergiye değer kattı.
Kapak, 1982 tarihli kült film “Basket Case” uyarlaması.
Bu sayının kapağı, 1982 tarihli kült film “Basket Case”i uyarlayan Erman Akçay'dan geldi. Arka kapak ise yine üstat Giovanni Scognamillo'ya ait. Yasin Karakaya, Barbara Steele'e ait olağanüstü bir çizim ile dergide yer alırken, derginin aynı zamanda grafik tasarımını yapan Murat Özkan yıllar sonra karakalem ile yaptığı çizimleri Alacakaranlık sayfalarına taşıdı. Gelecek vadeden Efecan Sezer tam sayfa bir “Phantom of the Opera” çizimi ile Merve Vural ise karanlık çizgileriyle dergiye katkıda bulundu.
Bir önceki sayıda olduğu gibi derginin lobi kartları ve afişleri ise Fatih Danacı koleksiyonundan seçilerek okurlara sunuldu.
Video kaset koleksiyoncusu Mehmet Alan, Alacakaranlık ekibinin sorularını yanıtladı. Yıllar içinde sahip olduğu 4.000'i aşkın kaset arasından en değerli olanların isimlerini paylaştı.
İngiltere'de ikamet eden Evrim Ersoy, dünya genelinde bilinen en önemli korku filmi festivallerini sıralarken korku severler için bir “Başlangıç Kılavuzu” hazırladı. Ertan Tunç, giallo serisine Lucio Fulci ile devam etti ve Fulci'nin karanlık filmlerini yönetmenin karanlık geçmişine inerek aydınlatmaya çalıştı. Semra Doll ise kadın karakterlerin biyografik çalışmalarına bir yenisini daha ekleyerek bu sayıda bir başka “Çığlıklar Kraliçesi”ni, Barbara Steele'i derginin künyesine ekledi. Beril Köroğlu, sosyoekonomik düzlemde yemek kültürünü irdeledi, çıkarımlarını ise korku filmleri ekseninde şekillendirdi. Fatih Danacı, kapsamlı bir araştırma dosyası ile Türkiye'de bakir bir alan olarak kabul edilebilecek müzikal sinemanın tarihini korku ile buluşturdu ve “Müzikal” ve “Korku” sinemasının iç içe geçtiği örnekleri kronolojik olarak sıraladı.
Derginin sürpriz ismi Kaya Özkaracalar!
Alacakaranlık'ın doğmasına vesile olan “Geceyarısı Sineması” dergisini çıkaran Özkaracalar, bu yıl 36'ncısı düzenlenen İstanbul Film Festivali'nde gösterilen korku filmlerini irdelediği yazısı ile dergiye değer kattı.
Kapak, 1982 tarihli kült film “Basket Case” uyarlaması.
Bu sayının kapağı, 1982 tarihli kült film “Basket Case”i uyarlayan Erman Akçay'dan geldi. Arka kapak ise yine üstat Giovanni Scognamillo'ya ait. Yasin Karakaya, Barbara Steele'e ait olağanüstü bir çizim ile dergide yer alırken, derginin aynı zamanda grafik tasarımını yapan Murat Özkan yıllar sonra karakalem ile yaptığı çizimleri Alacakaranlık sayfalarına taşıdı. Gelecek vadeden Efecan Sezer tam sayfa bir “Phantom of the Opera” çizimi ile Merve Vural ise karanlık çizgileriyle dergiye katkıda bulundu.
Bir önceki sayıda olduğu gibi derginin lobi kartları ve afişleri ise Fatih Danacı koleksiyonundan seçilerek okurlara sunuldu.