Alacakaranlık Korku Sineması Dergisi - Sayı: 20 Kasım
Alacakaranlık 20. sayıda Kaya Özkaracalar, bu seneki Filmekimi'ndeki şiddet/korku filmlerini inceliyor.
Anıl Koç, tüm dünyada büyük ses getiren The Nun filmindeki Valak karakterinin, dönemin Romanya'sındaki kötülük temsilinin izini sürüyor.
Gizem Şimşek Kaya, “Türk Korku Sinemasında Vampir: Drakula'dan Yaşamayanlar'a” yazısında; geçmişten günümüze Türk vampir filmlerini ve Türkiye'de çekilen vampir filmlerini masaya yatırıyor.
Murat Tırpan, “Köpekbalıklarından Neden Korkarız?” yazısıyla geçtiğimiz yaz vizyon gören The Meg filmi üzerinden bizi felsefi bir yüzleşmeyle baş başa bırakıyor.
Deniz Cansever, “Reagan Gençliğinin Retro-Kriminal Masası: Summer of 84 ‘Macera'nın Dönüşümü” yazısında, son zamanlarda popülerleşmeye başlayan 80'ler çocuk macera filmlerinden iyi bir korku filmi örneği olan Summer of 84 filmini ele alıyor.
Ege Sorkun, “Tigers are not Afraid: Gerçeğin Gölgesinde Korkunç Bir Masal” yazısında, Meksika'daki çete savaşlarını çocukların gözünden karanlık/fantastik unsurlarla ele alan filmin çarpıcı noktalarını irdeliyor.
Beril Köroğlu, korku sineması ve yemek kültürünü birleştirdiği yazılarına, “İki Kadın, Yeme Bozuklukları ve Travmaları: 301/302” yazısıyla; tüm dünyada git gide artan yeme bozukluklarını ustaca bir korku filminde işleyen, Güney Kore yapımı 301/302 filmi ile devam ediyor.
Aytaç Özge, “Japonya'da Şeytan Kadının Köklerine Yolculuk: Onibaba” yazısında Onibaba ve Şeytan Kadın figürünün Japon mitlerinde temsilini inceliyor.
Yasemin Akman, “Bu Çocuklardan Korkulur” yazısında korku sinemasındaki şeytan, katil çocukların peşine düşüyor.
Sertaç Koyuncu, “Ötekinin Müziği: The Last House on the Left” yazısında, Wes Craven klasiği filmin sansasyonel ve rahatsız ediciliğinin müziği ile ilişkisini araştırıyor.
Hazal Bayar, “Korku Sinemasında Süregelen Kadın Temsiliyetleri” yazı dizisinin “İstismar Sineması” ayağında bu sefer okunu Jesús Franco filmlerine yöneltiyor.
Alacakaranlık 20. sayıda Kaya Özkaracalar, bu seneki Filmekimi'ndeki şiddet/korku filmlerini inceliyor.
Anıl Koç, tüm dünyada büyük ses getiren The Nun filmindeki Valak karakterinin, dönemin Romanya'sındaki kötülük temsilinin izini sürüyor.
Gizem Şimşek Kaya, “Türk Korku Sinemasında Vampir: Drakula'dan Yaşamayanlar'a” yazısında; geçmişten günümüze Türk vampir filmlerini ve Türkiye'de çekilen vampir filmlerini masaya yatırıyor.
Murat Tırpan, “Köpekbalıklarından Neden Korkarız?” yazısıyla geçtiğimiz yaz vizyon gören The Meg filmi üzerinden bizi felsefi bir yüzleşmeyle baş başa bırakıyor.
Deniz Cansever, “Reagan Gençliğinin Retro-Kriminal Masası: Summer of 84 ‘Macera'nın Dönüşümü” yazısında, son zamanlarda popülerleşmeye başlayan 80'ler çocuk macera filmlerinden iyi bir korku filmi örneği olan Summer of 84 filmini ele alıyor.
Ege Sorkun, “Tigers are not Afraid: Gerçeğin Gölgesinde Korkunç Bir Masal” yazısında, Meksika'daki çete savaşlarını çocukların gözünden karanlık/fantastik unsurlarla ele alan filmin çarpıcı noktalarını irdeliyor.
Beril Köroğlu, korku sineması ve yemek kültürünü birleştirdiği yazılarına, “İki Kadın, Yeme Bozuklukları ve Travmaları: 301/302” yazısıyla; tüm dünyada git gide artan yeme bozukluklarını ustaca bir korku filminde işleyen, Güney Kore yapımı 301/302 filmi ile devam ediyor.
Aytaç Özge, “Japonya'da Şeytan Kadının Köklerine Yolculuk: Onibaba” yazısında Onibaba ve Şeytan Kadın figürünün Japon mitlerinde temsilini inceliyor.
Yasemin Akman, “Bu Çocuklardan Korkulur” yazısında korku sinemasındaki şeytan, katil çocukların peşine düşüyor.
Sertaç Koyuncu, “Ötekinin Müziği: The Last House on the Left” yazısında, Wes Craven klasiği filmin sansasyonel ve rahatsız ediciliğinin müziği ile ilişkisini araştırıyor.
Hazal Bayar, “Korku Sinemasında Süregelen Kadın Temsiliyetleri” yazı dizisinin “İstismar Sineması” ayağında bu sefer okunu Jesús Franco filmlerine yöneltiyor.