#smrgKİTABEVİ Aristoteles ve İbn Sina'da Canlıların Oluşumu Üzerine - 2024
Aristoteles ve İbn Sînâ'da Canlıların Oluşumu Üzerine, üç bölüm, Arapça-Türkçe metnin paralel olarak bulunduğu bir ek ve sözlüklerden oluşmaktadır. İlk bölüm Aristoteles'i, onun canlılarla ilgili yaptığı çalışmaları, bu çalışmaların öncesinde mevcut olan arka planı ve Aristoteles'in çalışmalarından sonra İslâm dönemine kadar yapılmış yazılı faaliyetlerini konu edinmektedir. İkinci bölümde, Aristoteles'in biyoloji eserlerinin Arapçaya alımlanışı ve sonrasında oluşan literatür incelenmektedir. Üçüncü bölüm ise kitabın asıl gündemini oluşturmaktadır. Burada, İbn Sînâ'nın Kitâbü'l-Hayevân'ının 15-19. makaleleri arasında bulunan Canlıların Oluşumu Üzerine kısmı Aristoteles ile mukayeseli bir biçimde felsefi-bilimsel bağlamda incelenmektedir. Bu amaçla İbrâhim Medkûr'un neşri kullanılmış ve ilgili kısım Arapçadan Türkçeye çevrilmiştir. Aristoteles'in Canlıların Oluşumu Üzerine eseri de arka plan bilgisi oluşturması için çeviri-özet şeklinde bölüm içerisinde İbn Sînâ'nın metni öncesinde yer almaktadır.
Aristoteles ve İbn Sînâ'da Canlıların Oluşumu Üzerine, üç bölüm, Arapça-Türkçe metnin paralel olarak bulunduğu bir ek ve sözlüklerden oluşmaktadır. İlk bölüm Aristoteles'i, onun canlılarla ilgili yaptığı çalışmaları, bu çalışmaların öncesinde mevcut olan arka planı ve Aristoteles'in çalışmalarından sonra İslâm dönemine kadar yapılmış yazılı faaliyetlerini konu edinmektedir. İkinci bölümde, Aristoteles'in biyoloji eserlerinin Arapçaya alımlanışı ve sonrasında oluşan literatür incelenmektedir. Üçüncü bölüm ise kitabın asıl gündemini oluşturmaktadır. Burada, İbn Sînâ'nın Kitâbü'l-Hayevân'ının 15-19. makaleleri arasında bulunan Canlıların Oluşumu Üzerine kısmı Aristoteles ile mukayeseli bir biçimde felsefi-bilimsel bağlamda incelenmektedir. Bu amaçla İbrâhim Medkûr'un neşri kullanılmış ve ilgili kısım Arapçadan Türkçeye çevrilmiştir. Aristoteles'in Canlıların Oluşumu Üzerine eseri de arka plan bilgisi oluşturması için çeviri-özet şeklinde bölüm içerisinde İbn Sînâ'nın metni öncesinde yer almaktadır.