"Aşk, hayatın bütünüyle kendisidir," diyen Paul Tillich haklı olarak aşkın sonsuzluğuyla insan düşüncesinin her alanını etkilediğine değinir. Gerçekten de biz aşkı, bir romancının başkaldırma üzerine yazılmış bir denemesinde (Camus); bir eleştiri uzmanının alegori konusunda ileri sürdüğü tezinde (Lewis), bir doktorun anne bakımını incelemesinde (Bowlby); bir antropologun ilkel "cinsiyet" efsaneleri araştırmasında (Malinowsky); ahlâk üzerine bir vaazda (Niebuhr); kadının alınyazısına karşı çıkmasında (de Beauvoir); bilinçaltı dünyasının bilimsel keşfinde (Freud) ve buna benzer birçok alanda bulduk. Aşk olayı hayatımızda oynadığı rol ve etkileri yönünden üç açıdan ele alındı:
1. Miras kalan toplumsal bir gelenek olarak;
2. Kişinin ihtiyacı ve gücü olarak;
3. İnsan varlığının sembolü ve örneği olarak.
Pitirim Sorokin'in, "Dinsel, ahlâki, ontolojik, fiziksel, biyolojik, psikolojik ve sosyal" olarak ayırdığı aşkın değişik biçimleri, çeşitli yazarlarca incelenmiştir. Bu kitap aşkı, varlığın özü yapan ve yaratıcı bir güce mal eden ontolojik aşk kavramından cinsel birleşmenin yalın biçimine kadar kapsamaktadır. Bu iki uç arasındaki aşka varan yolların birçoğu da ele alınarak aradaki boşluk doldurulmuştur. (Önsözden)
"Aşk, hayatın bütünüyle kendisidir," diyen Paul Tillich haklı olarak aşkın sonsuzluğuyla insan düşüncesinin her alanını etkilediğine değinir. Gerçekten de biz aşkı, bir romancının başkaldırma üzerine yazılmış bir denemesinde (Camus); bir eleştiri uzmanının alegori konusunda ileri sürdüğü tezinde (Lewis), bir doktorun anne bakımını incelemesinde (Bowlby); bir antropologun ilkel "cinsiyet" efsaneleri araştırmasında (Malinowsky); ahlâk üzerine bir vaazda (Niebuhr); kadının alınyazısına karşı çıkmasında (de Beauvoir); bilinçaltı dünyasının bilimsel keşfinde (Freud) ve buna benzer birçok alanda bulduk. Aşk olayı hayatımızda oynadığı rol ve etkileri yönünden üç açıdan ele alındı:
1. Miras kalan toplumsal bir gelenek olarak;
2. Kişinin ihtiyacı ve gücü olarak;
3. İnsan varlığının sembolü ve örneği olarak.
Pitirim Sorokin'in, "Dinsel, ahlâki, ontolojik, fiziksel, biyolojik, psikolojik ve sosyal" olarak ayırdığı aşkın değişik biçimleri, çeşitli yazarlarca incelenmiştir. Bu kitap aşkı, varlığın özü yapan ve yaratıcı bir güce mal eden ontolojik aşk kavramından cinsel birleşmenin yalın biçimine kadar kapsamaktadır. Bu iki uç arasındaki aşka varan yolların birçoğu da ele alınarak aradaki boşluk doldurulmuştur. (Önsözden)