Ayaş, el sanatlarımızdan olan örgü çorap yapım merkezlerinden biridir. Burada örgü çorapların yapımı geçmişe göre azalmış olsa da devam etmektedir. Bu durum bile kıvanç vericidir. Geçmişte ilçede el sanatları alanında verilen uğraşlardan biri de testiciliktir. Artık yapılmamasına karşın 1985 yılında yapılan araştırma doğrultusunda bilgiler sunulmuş, böylece geçmişte ki görkemli bir el sanatımızın hiç olmazsa kaynak kitaplarda kalması sağlanmıştır. Ayrıca İlçeye özgü sözcükler aynen alınıp, "yöre ağzı" belirlenmiştir.
Kız Teknik Öğretim kurumlarında örgü (el-makine) derslerini yürüten öğrencilerle, konuya ilgi duyanların yararlanmasına sunulan bu kitap dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Ayaş ile ilgili kısa bilgi, örme sanatı ve tarihi gelişimi ve örgü çoraplar ele alınmakta; İkinci bölümde çorap yapımında kullanılan ham madde, araçlar, tiftik çorap yapımında kullanılan doğal boyalar, ipliğin hazırlanması, çorap çeşitlen ve yapım tekniği, ajur şifreleri, çorap tamiri ve değerlendirilmesi ayrıntılı bir biçimde, uygulamaya yönelik açıklanmakta; Üçüncü bölümde beş ve tek parmak eldiven (ellik) yapımı anlatılmakta; dördüncü bölümde Ayaş testiciliğinin dünkü-bugünkü durumu belirtilmektedir. -Yard. Doç. Hatice Doğruol (Önsözden)
Ayaş, el sanatlarımızdan olan örgü çorap yapım merkezlerinden biridir. Burada örgü çorapların yapımı geçmişe göre azalmış olsa da devam etmektedir. Bu durum bile kıvanç vericidir. Geçmişte ilçede el sanatları alanında verilen uğraşlardan biri de testiciliktir. Artık yapılmamasına karşın 1985 yılında yapılan araştırma doğrultusunda bilgiler sunulmuş, böylece geçmişte ki görkemli bir el sanatımızın hiç olmazsa kaynak kitaplarda kalması sağlanmıştır. Ayrıca İlçeye özgü sözcükler aynen alınıp, "yöre ağzı" belirlenmiştir.
Kız Teknik Öğretim kurumlarında örgü (el-makine) derslerini yürüten öğrencilerle, konuya ilgi duyanların yararlanmasına sunulan bu kitap dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Ayaş ile ilgili kısa bilgi, örme sanatı ve tarihi gelişimi ve örgü çoraplar ele alınmakta; İkinci bölümde çorap yapımında kullanılan ham madde, araçlar, tiftik çorap yapımında kullanılan doğal boyalar, ipliğin hazırlanması, çorap çeşitlen ve yapım tekniği, ajur şifreleri, çorap tamiri ve değerlendirilmesi ayrıntılı bir biçimde, uygulamaya yönelik açıklanmakta; Üçüncü bölümde beş ve tek parmak eldiven (ellik) yapımı anlatılmakta; dördüncü bölümde Ayaş testiciliğinin dünkü-bugünkü durumu belirtilmektedir. -Yard. Doç. Hatice Doğruol (Önsözden)