Mahmut Çetin kitabın önsözünde konuya genel yaklaşımını şöyle özetliyor: 'Aydın Yabancılaşması', kronolojik manada bir batılılaşma tarihi değildir... 'Aydın Yabancılaşması'nda bir çözülmenin zihniyet planındaki süreç, aşama ve ilişkileri kavram ve kişiler bazında tespit edilmek istenmiştir.
'Aydın Yabancılaşması' adlı çalışmamız, Türk aydınının düşünce değişim halkalarını incelemektedir. 'Aydın Yabancılaşması'nda gelenek karşıtı cephenin zevkçilik, heterodoks inançlara yöneliş, masonluk, pozitivizm, sosyalizm ve kozmopolitizm şeklinde oluşan değişim aşamaları ele alınmıştır.
'Aydın Yabancılaşması'nda yer alan ara bölümlerde, birbiriyle zıt gibi görünen anlayışların, ülkemizdeki heterodoks inançlarla kaynaştıklarını ve giderek kozmopolit bir ortak cephede, nasıl aynileştiklerini de göreceğiz.
“Aydın Yabancılaşması, kronolojik manada bir batılılaşma tarihi değildir. Aydın Yabancılaşması'nda bir çözülmenin zihniyet planındaki süreç, aşama ve ilişkileri kavram ve kişiler bazında tespit edilmek istenmiştir. Aydın Yabancılaşması adlı çalışmamız, Türk aydınının düşünce değişim halkalarını incelemektedir. Aydın Yabancılaşması'nda gelenek karşıtı cephenin zevkçilik, heterodoks inançlara yöneliş, masonluk, pozitivizm, sosyalizm ve kozmopolitizm şeklinde oluşan değişim aşamaları ele alınmıştır.”
Mahmut Çetin kitabın önsözünde konuya genel yaklaşımını şöyle özetliyor: 'Aydın Yabancılaşması', kronolojik manada bir batılılaşma tarihi değildir... 'Aydın Yabancılaşması'nda bir çözülmenin zihniyet planındaki süreç, aşama ve ilişkileri kavram ve kişiler bazında tespit edilmek istenmiştir.
'Aydın Yabancılaşması' adlı çalışmamız, Türk aydınının düşünce değişim halkalarını incelemektedir. 'Aydın Yabancılaşması'nda gelenek karşıtı cephenin zevkçilik, heterodoks inançlara yöneliş, masonluk, pozitivizm, sosyalizm ve kozmopolitizm şeklinde oluşan değişim aşamaları ele alınmıştır.
'Aydın Yabancılaşması'nda yer alan ara bölümlerde, birbiriyle zıt gibi görünen anlayışların, ülkemizdeki heterodoks inançlarla kaynaştıklarını ve giderek kozmopolit bir ortak cephede, nasıl aynileştiklerini de göreceğiz.
“Aydın Yabancılaşması, kronolojik manada bir batılılaşma tarihi değildir. Aydın Yabancılaşması'nda bir çözülmenin zihniyet planındaki süreç, aşama ve ilişkileri kavram ve kişiler bazında tespit edilmek istenmiştir. Aydın Yabancılaşması adlı çalışmamız, Türk aydınının düşünce değişim halkalarını incelemektedir. Aydın Yabancılaşması'nda gelenek karşıtı cephenin zevkçilik, heterodoks inançlara yöneliş, masonluk, pozitivizm, sosyalizm ve kozmopolitizm şeklinde oluşan değişim aşamaları ele alınmıştır.”