Öğretim üyelerinden, farklı disiplinlerden doktora öğrencilerinden, edebiyatçılardan, yazarlardan, gazetecilerden, yayıncılardan, editörlerden, büyükelçilerden oluşan çok sesli, çok renkli bir okurlar camiası söze dökülmemiş ortak bir zeminde buluştu. İçi boşaltılmış kavramların erdem gibi sunulmasına rağbet etmeyen, insanın varoluşsal sorunlarıyla ilgilenen, modern düşüncenin akılla kurduğu ilişki nedeniyle özgürleştirici bir algılayış ve kavrayış biçimi olduğuna inanan, hümanist ve evrensel düşünce biçiminin hakkını veren ve her şeyden önemlisi edebiyat eseri üzerine düşünme sürecinin eserin kendisi kadar değerli ve zenginleştirici bir eylem olduğunun bilincinde olan bir okur camiası, Ayla Kutlu edebiyatının çeşitli kapılarını zorladı. Sunulan bildirilerin, sorulan soruların, verilen yanıtların veya zihinlerde devam eden sorgulamanın ve tartışmaların odağında Ayla Kutlu'nun eserlerinde anlatılanın ardında yatanlar çeşitli bağlamlarda, farklı açılardan çözümlenmeye çalışıldı.
Öğretim üyelerinden, farklı disiplinlerden doktora öğrencilerinden, edebiyatçılardan, yazarlardan, gazetecilerden, yayıncılardan, editörlerden, büyükelçilerden oluşan çok sesli, çok renkli bir okurlar camiası söze dökülmemiş ortak bir zeminde buluştu. İçi boşaltılmış kavramların erdem gibi sunulmasına rağbet etmeyen, insanın varoluşsal sorunlarıyla ilgilenen, modern düşüncenin akılla kurduğu ilişki nedeniyle özgürleştirici bir algılayış ve kavrayış biçimi olduğuna inanan, hümanist ve evrensel düşünce biçiminin hakkını veren ve her şeyden önemlisi edebiyat eseri üzerine düşünme sürecinin eserin kendisi kadar değerli ve zenginleştirici bir eylem olduğunun bilincinde olan bir okur camiası, Ayla Kutlu edebiyatının çeşitli kapılarını zorladı. Sunulan bildirilerin, sorulan soruların, verilen yanıtların veya zihinlerde devam eden sorgulamanın ve tartışmaların odağında Ayla Kutlu'nun eserlerinde anlatılanın ardında yatanlar çeşitli bağlamlarda, farklı açılardan çözümlenmeye çalışıldı.