Kitabın bazı bölümleri ekonomik teoriye ve pek de tanıdık almayan etnolojik genellemeye dayanıyor. Giriş bölümü, bu tip teorik terimlerin belirsizliğini ortadan kaldırmayı amaçlıyor.
Teorik iddiaların daha ayrıntılı açıklamaları Amerikan Journal of Socıology'nin dördüncü cildinde yer alan şu denemelerde yer alıyor: The Instinct of Workmanship and the Irksomeness of Labour (Ustalık İçgüdüsü ve Emeğin Usandırıcılığı), The Beginnigs of Ownership (Mülkiyetin Ortaya Çıkışı) ve The Barbarian Status of Woman (Kadının Barbar Konumu)
Aylak sınıfın en gelişmiş haline, feodal Avrupa ve feodal Japonya gibi barbar kültürün en üst aşamalarının özelliklerini gösteren toplumlarda rastlanır ve buralarda sınıf ayrımının çok katı olduğu gözlenir.
Sınıf ayrımında en göze çarpan özellik ise, belli işlerin belli bir sınıfa özgü olmasıdır. Üst sınıflar geleneksel olarak endüstriyel işlerden muaf tutulup dahil edilmemiştir, onlara bir şekilde içinde “onur” barındıran işler ayrılmıştır. Bu işlerin başında savaşmak gelir ve dini hizmet genelde savaşçılıktan sonra ikinci sırayı alır.
Kitabın bazı bölümleri ekonomik teoriye ve pek de tanıdık almayan etnolojik genellemeye dayanıyor. Giriş bölümü, bu tip teorik terimlerin belirsizliğini ortadan kaldırmayı amaçlıyor.
Teorik iddiaların daha ayrıntılı açıklamaları Amerikan Journal of Socıology'nin dördüncü cildinde yer alan şu denemelerde yer alıyor: The Instinct of Workmanship and the Irksomeness of Labour (Ustalık İçgüdüsü ve Emeğin Usandırıcılığı), The Beginnigs of Ownership (Mülkiyetin Ortaya Çıkışı) ve The Barbarian Status of Woman (Kadının Barbar Konumu)
Aylak sınıfın en gelişmiş haline, feodal Avrupa ve feodal Japonya gibi barbar kültürün en üst aşamalarının özelliklerini gösteren toplumlarda rastlanır ve buralarda sınıf ayrımının çok katı olduğu gözlenir.
Sınıf ayrımında en göze çarpan özellik ise, belli işlerin belli bir sınıfa özgü olmasıdır. Üst sınıflar geleneksel olarak endüstriyel işlerden muaf tutulup dahil edilmemiştir, onlara bir şekilde içinde “onur” barındıran işler ayrılmıştır. Bu işlerin başında savaşmak gelir ve dini hizmet genelde savaşçılıktan sonra ikinci sırayı alır.