Yazar yalnızca "Bizler beyinlerimiziz" diyerek basit bir indirgemecilik yapmak yerine; benlik yanılsamasının beyinde nasıl üretildiğini, bireyin gelişimindeki önemli aşamalarla olan ilişkisini, "Ayna Benlik" kuramıyla ifade edilen bireyin onu kuşatan koşulların ve insanların bir yansıması olduğu düşüncesini, benlik üretimimizde toplumun nasıl bir başat rolü olduğunu ayrıntılı bir şekilde irdeliyor.
Hood böylece ilk tohumlarını Buddha'nın attığı benliğin "Demet Kuramı"na, toplumsal etkileşimlerin benlik kurgumuz üzerindeki büyük etkisini son derece sarsıcı örneklerle gözler önüne sererek sosyal bir boyut katıyor: Bizler "diğerleri"nin "sosyal beynimiz" üzerinde yazdığı bir oyunun sahte yazarlarıyız.
Hood ayrıca, İnternetin ve özellikle Facebook ve Twitter başta olmak üzere sosyal ağların toplumsal etkileşim biçimlerimizi ve benlik algımızı nasıl değiştirdiğini inceleyerek, insanlığın benlik üretme tarihinin önemli bir kavşağında bulunduğumuzu vurguluyor.
Yazar yalnızca "Bizler beyinlerimiziz" diyerek basit bir indirgemecilik yapmak yerine; benlik yanılsamasının beyinde nasıl üretildiğini, bireyin gelişimindeki önemli aşamalarla olan ilişkisini, "Ayna Benlik" kuramıyla ifade edilen bireyin onu kuşatan koşulların ve insanların bir yansıması olduğu düşüncesini, benlik üretimimizde toplumun nasıl bir başat rolü olduğunu ayrıntılı bir şekilde irdeliyor.
Hood böylece ilk tohumlarını Buddha'nın attığı benliğin "Demet Kuramı"na, toplumsal etkileşimlerin benlik kurgumuz üzerindeki büyük etkisini son derece sarsıcı örneklerle gözler önüne sererek sosyal bir boyut katıyor: Bizler "diğerleri"nin "sosyal beynimiz" üzerinde yazdığı bir oyunun sahte yazarlarıyız.
Hood ayrıca, İnternetin ve özellikle Facebook ve Twitter başta olmak üzere sosyal ağların toplumsal etkileşim biçimlerimizi ve benlik algımızı nasıl değiştirdiğini inceleyerek, insanlığın benlik üretme tarihinin önemli bir kavşağında bulunduğumuzu vurguluyor.