Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciliği kabul etmedi; Erwin Panofsky başta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karşı çıktı: "Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldığını söylemek yetmez; sanat eseri mekânı kendi ihtiyaçlarına göre işler, sanat eseri mekânı tanımlar hatta kendisine gerektiği gibi yaratır."
"Biçimlerin yaşamı gereçler yoluyla, insanların ellerinde, malzemede bedenlenir." -Biçimlerin Yaşamı, 1934 -
"Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkışıyorum El'i övmeye. Bu övgüyü yazmaya başlarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum." -El'e Övgü, 1934-
Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciliği kabul etmedi; Erwin Panofsky başta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karşı çıktı: "Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldığını söylemek yetmez; sanat eseri mekânı kendi ihtiyaçlarına göre işler, sanat eseri mekânı tanımlar hatta kendisine gerektiği gibi yaratır."
"Biçimlerin yaşamı gereçler yoluyla, insanların ellerinde, malzemede bedenlenir." -Biçimlerin Yaşamı, 1934 -
"Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkışıyorum El'i övmeye. Bu övgüyü yazmaya başlarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum." -El'e Övgü, 1934-