Fotoğrafçılar dışında kitapta yer alan üç editörden biri olan Peter Howe (Life dergisi eski foto editörü ve Outtakes dergisi kurucusu) dergilerdeki fotoğraf editörlerinin işlevlerini ve bugün dergilerde fotoğraf kullanım tarzlarını irdeliyor. Fotoğraf küratörü Ann Wilkes Tucker ise günümüzde fotoğrafın müzeler için önemini ve yerini inceliyor.
Kitaba önsöz yazan eleştirmen Kerry Tremain belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf anlayışları ve sanat tarzları karşısındaki yerini ve geleceğini tartışıyor. Ken Light kitabın son yazısında belgesel fotoğrafın türleri, tanımları ve belgesel fotoğrafçının sorumluklarını kendi deneyiminden yola çıkarak dile getiriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafın hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Belgesel fotoğrafçılar çağımızın can alıcı sorunlarını ortaya çıkarıyor ve belgeliyorlar. Öncüllerinin gelenek ve tutkularıyla, medyadaki hızlı değişimin ve yoğunlaşan kültürler arası etkileşimin yarattığı engeller ve olanakları dikkate alarak yeni stratejiler geliştiriyorlar.
Çağımızın Tanıkları, sosyal belgesel fotoğrafçılığın yakın tarihini, önde gelen yirmi iki fotoğrafçı, editör ve küratörün sözleriyle aktarıyor, bu mesleğin hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafların nasıl üretildiği, kullanıldığı ve dağıtıldığı konularını içeriden bir bakışla aydınlatıyor, sanat ve gerçek üzerine sorularla yüzleşip her ikisinin tanımlarına ulaşıyor.
Yazarlar Hakkında:
Kitabın editörü Ken Light, Kaliforniya Üniversitesi'nde (Berkeley) dersler vermekte olan ve belgesel fotoğraf projeleriyle tanınan bir fotoğrafçıdır. Şimdiye kadar yedi fotoğraf kitabı yayınlanmış olup son kitabı Coal Hollow (Kömür Boşluğu) adını taşımaktadır. (2005) Rüyanın Ötesindeki Amerika ve Teksas Ölüm Sırası isimli iki sergisi 2002 yılında Fotoğraf Vakfı'nda açılmıştı.
Yazar ve editör olan Kerry Tremain, Uluslararası Belgesel Fotoğraf Fonu'nun (International Fund for Documentary Photography) kurucu ve yöneticilerindendir.
İçindekiler:
Giriş : Görmek ve İnanmak / Kerry Tremain
Fotoğrafçılar:
Hansel Mieth :Bunalım Dönemi ve Life Dergisinin İlk Yılları
Walter Rosenblum : Lewis Hine, Paul Strand ve Fotoğraf Birliği
Michelle Vignes: Magnum Fotoğraf Ajansı: İlk Yıllar
Wayne Miller : II. Dünya Savaşı ve İnsanlık Ailesi
Peter Magubane: Irk Ayrımcısı Güney Afrika'da Bir Siyah Fotoğrafçı
Matt Herron : İnsan Hakları Hareketi ve Güney Belgeseli Projesi
Jill Freedman: Diriliş Şehri
Mary Ellen Mark: Sokak Fotoğrafçısı
Earl Dotter: Maden İşçileri Birliği
Eugene Richards : Biz Amerikalılar
Susan Meiselas : Orta Amerika ve İnsan Hakları
Sebastião Salgado : İşçiler
Graciela Iturbide : Meksika Yerlileri
Antonin Kratochvil : Demir Perdenin Yıkılışı
Donna Ferrato : Düşmanla Yaşamak : Ev İçi Şiddet
Joseph Rodriguez : Barrio'da
Dayanita Singh : Daha Gerçek Bir Hindistan
Fazal Sheikh : Bir Mültecinin Portresi
Fotoğrafçılar dışında kitapta yer alan üç editörden biri olan Peter Howe (Life dergisi eski foto editörü ve Outtakes dergisi kurucusu) dergilerdeki fotoğraf editörlerinin işlevlerini ve bugün dergilerde fotoğraf kullanım tarzlarını irdeliyor. Fotoğraf küratörü Ann Wilkes Tucker ise günümüzde fotoğrafın müzeler için önemini ve yerini inceliyor.
Kitaba önsöz yazan eleştirmen Kerry Tremain belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf anlayışları ve sanat tarzları karşısındaki yerini ve geleceğini tartışıyor. Ken Light kitabın son yazısında belgesel fotoğrafın türleri, tanımları ve belgesel fotoğrafçının sorumluklarını kendi deneyiminden yola çıkarak dile getiriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafın hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Belgesel fotoğrafçılar çağımızın can alıcı sorunlarını ortaya çıkarıyor ve belgeliyorlar. Öncüllerinin gelenek ve tutkularıyla, medyadaki hızlı değişimin ve yoğunlaşan kültürler arası etkileşimin yarattığı engeller ve olanakları dikkate alarak yeni stratejiler geliştiriyorlar.
Çağımızın Tanıkları, sosyal belgesel fotoğrafçılığın yakın tarihini, önde gelen yirmi iki fotoğrafçı, editör ve küratörün sözleriyle aktarıyor, bu mesleğin hala canlı, yaratıcı ve sosyal değişime adanmış olduğunu gösteriyor.
Her fotoğrafçının güçlü bir fotoğrafının eşlik ettiği bu söyleşiler, belgesel fotoğrafların nasıl üretildiği, kullanıldığı ve dağıtıldığı konularını içeriden bir bakışla aydınlatıyor, sanat ve gerçek üzerine sorularla yüzleşip her ikisinin tanımlarına ulaşıyor.
Yazarlar Hakkında:
Kitabın editörü Ken Light, Kaliforniya Üniversitesi'nde (Berkeley) dersler vermekte olan ve belgesel fotoğraf projeleriyle tanınan bir fotoğrafçıdır. Şimdiye kadar yedi fotoğraf kitabı yayınlanmış olup son kitabı Coal Hollow (Kömür Boşluğu) adını taşımaktadır. (2005) Rüyanın Ötesindeki Amerika ve Teksas Ölüm Sırası isimli iki sergisi 2002 yılında Fotoğraf Vakfı'nda açılmıştı.
Yazar ve editör olan Kerry Tremain, Uluslararası Belgesel Fotoğraf Fonu'nun (International Fund for Documentary Photography) kurucu ve yöneticilerindendir.
İçindekiler:
Giriş : Görmek ve İnanmak / Kerry Tremain
Fotoğrafçılar:
Hansel Mieth :Bunalım Dönemi ve Life Dergisinin İlk Yılları
Walter Rosenblum : Lewis Hine, Paul Strand ve Fotoğraf Birliği
Michelle Vignes: Magnum Fotoğraf Ajansı: İlk Yıllar
Wayne Miller : II. Dünya Savaşı ve İnsanlık Ailesi
Peter Magubane: Irk Ayrımcısı Güney Afrika'da Bir Siyah Fotoğrafçı
Matt Herron : İnsan Hakları Hareketi ve Güney Belgeseli Projesi
Jill Freedman: Diriliş Şehri
Mary Ellen Mark: Sokak Fotoğrafçısı
Earl Dotter: Maden İşçileri Birliği
Eugene Richards : Biz Amerikalılar
Susan Meiselas : Orta Amerika ve İnsan Hakları
Sebastião Salgado : İşçiler
Graciela Iturbide : Meksika Yerlileri
Antonin Kratochvil : Demir Perdenin Yıkılışı
Donna Ferrato : Düşmanla Yaşamak : Ev İçi Şiddet
Joseph Rodriguez : Barrio'da
Dayanita Singh : Daha Gerçek Bir Hindistan
Fazal Sheikh : Bir Mültecinin Portresi