Chanson de geste'lerin menşei problemi yüz seneden fazla bir zamandan beri romanistleri meşgul etmektedir. Bu dava etrafında kütüphaneleri dolduracak kadar çok sayıda eser kaleme alınmış, birçok nazariye kurulmuştur. Ancak bütün bu çalışmalarda müşterek olan cihet, hepsinde tarihi problem üzerinde durulmuş olmasıdır. Bir iki deneme istisna edilecek olursa bilginleri meşgul eden başlıca nokta Chanson de geste'lerin ne şekilde ve hangi tarihlerde doğdukları meselesi olmuştur ve ileri sürülen nazariyelere göre teferrüat üzerinde çalışılmıştır. Biz bu yazının ilk kısmında Chanson de geste'lerin menşei problemi etrafında yapılan münakaşaların kısa bir tarihçesini veriyoruz. Mamafih bizi asıl alâkadar eden cihet bu değildir. Tarihî probleme yeni bir görüş ilâve etmek iddiasında da değiliz. Ancak tarihî araştırmaların daha sıhhatlı bir şekilde yapılmasını sağlamak için eserin stilistik ve tasvirî bir tahlilinin yapılmasının lüzumlu olduğu kanaatındayız. Böyle bir tahlil eserin hakikî bünyesini daha açık bir şekilde ortaya koyacaktır. Keyfi bir şekilde seçilen bir iki teferruattan hareket etmek eser hakkında yanlış fikirlerin yerleşmesine sebep olabilir, stilistik bir tahlil eserin daha doğru bir şekilde anlaşılmasını temin ettiği nispette tarihi araştırmalara da yardım edebilir ve bazı fikirleri tenkit etmek için sağlam bir zemin vazifesini görebilir. Eserimizin sonunda vardığımız netice de esasen budur. (Önsözden)
Chanson de geste'lerin menşei problemi yüz seneden fazla bir zamandan beri romanistleri meşgul etmektedir. Bu dava etrafında kütüphaneleri dolduracak kadar çok sayıda eser kaleme alınmış, birçok nazariye kurulmuştur. Ancak bütün bu çalışmalarda müşterek olan cihet, hepsinde tarihi problem üzerinde durulmuş olmasıdır. Bir iki deneme istisna edilecek olursa bilginleri meşgul eden başlıca nokta Chanson de geste'lerin ne şekilde ve hangi tarihlerde doğdukları meselesi olmuştur ve ileri sürülen nazariyelere göre teferrüat üzerinde çalışılmıştır. Biz bu yazının ilk kısmında Chanson de geste'lerin menşei problemi etrafında yapılan münakaşaların kısa bir tarihçesini veriyoruz. Mamafih bizi asıl alâkadar eden cihet bu değildir. Tarihî probleme yeni bir görüş ilâve etmek iddiasında da değiliz. Ancak tarihî araştırmaların daha sıhhatlı bir şekilde yapılmasını sağlamak için eserin stilistik ve tasvirî bir tahlilinin yapılmasının lüzumlu olduğu kanaatındayız. Böyle bir tahlil eserin hakikî bünyesini daha açık bir şekilde ortaya koyacaktır. Keyfi bir şekilde seçilen bir iki teferruattan hareket etmek eser hakkında yanlış fikirlerin yerleşmesine sebep olabilir, stilistik bir tahlil eserin daha doğru bir şekilde anlaşılmasını temin ettiği nispette tarihi araştırmalara da yardım edebilir ve bazı fikirleri tenkit etmek için sağlam bir zemin vazifesini görebilir. Eserimizin sonunda vardığımız netice de esasen budur. (Önsözden)