#smrgKİTABEVİ Cinsiyet Irk Sınıf - 2013
2005 yılındaki Cinsiyet, Irk ve Sınıf çalışmaları, kimlik hareketinin çok daha geniş bir yapıya kavuşmasına olanak sağladı. 1980'ler ve 1990'lar boyunca, postmodern ve post-yapısalcı bakış açılarının daha etkin hale gelmesiyle "parçalanmış kimlikler" ya da "kaybedilmiş benlik" gibi terimlere atıfta bulunan yazılar yazılmaya başlandı. Artık, bilge insanlar ya da aktivistler tarafından, tek bir kimliğin asli olduğuna değil, bir kişinin, birbiriyle son derece karmaşık şekilde etkileşim halinde bulunan sayısız nitelikleri ve boyutları yaşadığına inanılıyordu. yani, cinsiyet ayrımcılığına maruz kalan bir -kişi, aynı zamanda ırk, etnik kimlik, sınıf, yaş, milliyet boyutları, bunun yanı sıra günlük yaşantısında yer alan ebeveyn, kuzen, arkadaş ve benzerlerinden de etkilenmektedir. Politik bağları yalnızca tek bir kimlik bazında oluşturmak basite indirgemektir ya da imkansızdır.
2005 yılındaki Cinsiyet, Irk ve Sınıf çalışmaları, kimlik hareketinin çok daha geniş bir yapıya kavuşmasına olanak sağladı. 1980'ler ve 1990'lar boyunca, postmodern ve post-yapısalcı bakış açılarının daha etkin hale gelmesiyle "parçalanmış kimlikler" ya da "kaybedilmiş benlik" gibi terimlere atıfta bulunan yazılar yazılmaya başlandı. Artık, bilge insanlar ya da aktivistler tarafından, tek bir kimliğin asli olduğuna değil, bir kişinin, birbiriyle son derece karmaşık şekilde etkileşim halinde bulunan sayısız nitelikleri ve boyutları yaşadığına inanılıyordu. yani, cinsiyet ayrımcılığına maruz kalan bir -kişi, aynı zamanda ırk, etnik kimlik, sınıf, yaş, milliyet boyutları, bunun yanı sıra günlük yaşantısında yer alan ebeveyn, kuzen, arkadaş ve benzerlerinden de etkilenmektedir. Politik bağları yalnızca tek bir kimlik bazında oluşturmak basite indirgemektir ya da imkansızdır.