'gak' serüveni boyunca Buskas 'bozuk şiirler'inin yanı sıra, şiire katıştırılabilecek başka deneyim alanlarında da üretimlerde bulundu. 'Bozuk şiirler'in habercisi olan bir tür 'trans' halinin yansımaları olarak görülebilecek 'patlama risaleleri' gak'ın ilk sayılarında yer aldı. Buskas'ın şiirsel mottolarını barındıran 'patlama risaleleri'nin meali niteliğindeki şiirsel metinlerse, gak'ın her sayısında 'şiir şeyi' adı altında okuyucuya sunuldu. Bu metinler Franko Buskas'ın kendisine ve dolayısıyla şaire ve hatta insanoğluna seslenişi şeklinde kurgulanmış teorik bir bütünün parçalarıydı. 'gak'ın beşinci sayısından itibaren Buskas, İstanbul'un çeşitli sokaklarına bir takım 'tipografik grafitiler' (stensiller) yaptı. Şiirin sokağa taşınması ve kolektif deneyime açık hale getirilmesi açısından önem taşıyan bu stensiller, Buskas tarafından 'proaktif şiirler' olarak adlandırıldı.
'gak'ın son sayısına dek şiirsel ifadeyi sorgulayan, onu bozan ve farklı araçlarla yeniden kurmaya odaklanan Buskas'ın, şiirsel meselelere felsefeden politikaya, antropolojiden sosyolojiye ve hatta iktisada dek uzanan bir perspektifte yaklaşması; bunu yaparken son derece şaşırtıcı bir dil ve dünya kurabilmesi oldukça merak uyandırdı.
'çöt mendime görsektimi vuru?', Franko Buskas'ın bu serüveni boyunca fanzininde yer verdiği şiirsel metinler ve eskizler dışında, Kasım 2008'den bu yana yazdığı şiirleri de içeren bir kitap. (Tanıtım Bülteninden)
'gak' serüveni boyunca Buskas 'bozuk şiirler'inin yanı sıra, şiire katıştırılabilecek başka deneyim alanlarında da üretimlerde bulundu. 'Bozuk şiirler'in habercisi olan bir tür 'trans' halinin yansımaları olarak görülebilecek 'patlama risaleleri' gak'ın ilk sayılarında yer aldı. Buskas'ın şiirsel mottolarını barındıran 'patlama risaleleri'nin meali niteliğindeki şiirsel metinlerse, gak'ın her sayısında 'şiir şeyi' adı altında okuyucuya sunuldu. Bu metinler Franko Buskas'ın kendisine ve dolayısıyla şaire ve hatta insanoğluna seslenişi şeklinde kurgulanmış teorik bir bütünün parçalarıydı. 'gak'ın beşinci sayısından itibaren Buskas, İstanbul'un çeşitli sokaklarına bir takım 'tipografik grafitiler' (stensiller) yaptı. Şiirin sokağa taşınması ve kolektif deneyime açık hale getirilmesi açısından önem taşıyan bu stensiller, Buskas tarafından 'proaktif şiirler' olarak adlandırıldı.
'gak'ın son sayısına dek şiirsel ifadeyi sorgulayan, onu bozan ve farklı araçlarla yeniden kurmaya odaklanan Buskas'ın, şiirsel meselelere felsefeden politikaya, antropolojiden sosyolojiye ve hatta iktisada dek uzanan bir perspektifte yaklaşması; bunu yaparken son derece şaşırtıcı bir dil ve dünya kurabilmesi oldukça merak uyandırdı.
'çöt mendime görsektimi vuru?', Franko Buskas'ın bu serüveni boyunca fanzininde yer verdiği şiirsel metinler ve eskizler dışında, Kasım 2008'den bu yana yazdığı şiirleri de içeren bir kitap. (Tanıtım Bülteninden)