#smrgKİTABEVİ Çukurova Yaşar Kemal - 2022
Kitap renkli fotoğraflardan ve denemelerden oluşuyor. Lütfi Özgünaydın Çukurova nın doğasını Yaşar Kemal in köyünü ziyareti sırasında, yaşadıkları köylülerinin Yaşar Kemal sevgisi ve onunla geçen günlerini anlatıyor. Sergileri özellikle Türkiye de ve Paris te açılan sergileri de anlatıyor.
Yaşar Kemal ince Memed in birinci kitabında şöyle yazar; “ Çukurova salt batkaklıktı, büklüktü. Yalnız tepe eteklerinde el kadarcık tarlalar. Çukurova da incin yok o zamanlar. Göç başlardı gürül gürül Türkmen göçü. Yani soyunmuş ağaçlar soyunmuş toprak soyunmuş dünya donanırdı.”
Zülfü Livaneli ise, Çukurova Yaşar Kemal kitabının genişletilmiş ikinci baskısında, Lütfi Özgünaydın ın fotoğrafları için şöyle diyor: “bilindiği gibi Türkiye de ve Dünya da Yaşar Kemal in çok fotoğrafı çekildi.
Bunlar arasında değerli Fotoğraf Sanatçısı Lütfi Özgünaydın ın çekimleri başka bir içtenlik taşır. Çünkü fotoğrafınız çekilirken genellikle objektife, çok ender olarak da kameranın arkasındaki dosta bakarsınız. Yaşar Kemal çok sevdiği dostu Özgünaydın a baktığı için bu fotoğraflar bana çok sahici gelmiştir.”
Kitap renkli fotoğraflardan ve denemelerden oluşuyor. Lütfi Özgünaydın Çukurova nın doğasını Yaşar Kemal in köyünü ziyareti sırasında, yaşadıkları köylülerinin Yaşar Kemal sevgisi ve onunla geçen günlerini anlatıyor. Sergileri özellikle Türkiye de ve Paris te açılan sergileri de anlatıyor.
Yaşar Kemal ince Memed in birinci kitabında şöyle yazar; “ Çukurova salt batkaklıktı, büklüktü. Yalnız tepe eteklerinde el kadarcık tarlalar. Çukurova da incin yok o zamanlar. Göç başlardı gürül gürül Türkmen göçü. Yani soyunmuş ağaçlar soyunmuş toprak soyunmuş dünya donanırdı.”
Zülfü Livaneli ise, Çukurova Yaşar Kemal kitabının genişletilmiş ikinci baskısında, Lütfi Özgünaydın ın fotoğrafları için şöyle diyor: “bilindiği gibi Türkiye de ve Dünya da Yaşar Kemal in çok fotoğrafı çekildi.
Bunlar arasında değerli Fotoğraf Sanatçısı Lütfi Özgünaydın ın çekimleri başka bir içtenlik taşır. Çünkü fotoğrafınız çekilirken genellikle objektife, çok ender olarak da kameranın arkasındaki dosta bakarsınız. Yaşar Kemal çok sevdiği dostu Özgünaydın a baktığı için bu fotoğraflar bana çok sahici gelmiştir.”