İlkbahar tasviri, cırcır böceği öyküleri; Sığırtmaç Dorkon'un ölümü, ölümünden evvel Kloe'yi tutarak öpmesile geçen menkabe, çoban ihtizar halinde iken kızın ona muvafakat ettiği zannı ve kızın bu vak'ayı Dafnis'e söylemeyişi (1. kitap); Sonbahar bağ bozumu tablosu, aşk üzerine ihtiyar Filetas'ın safdilâne hikayesi, Pan'ın mucizelerle Kloe'yi kurtarışı, leylâk efsanesi; Dafnis ile Kloe'nin dansı (2. kitap); yaz, kış ve ilkbahar tasviri, sergüzeşt, Lycenion'un tehlikeli vaziyeti, aksi sada menkabesi, para kesesi ve elma menkabeleri; (3. kitap); nihayet meyva bahçesi ve civarında bulunan manzaraların tasviri Dafnis'in mıskal çalmak suretile keçilere yaptırdığı manevreler, ve tanışma ile biten son sahneler. (4. kitap)
Bu dört kitapta Dafnis ile Kloe'nin derece derece ilerleyen aşklarını bu kadar şairane tasvir eden Longus, bize yetenekli bir tasvir kuvvetiyle lâtif bir sanat eseri, eski Yunan ruhunun nişanesini göstermiştir. (Önsözden)
İlkbahar tasviri, cırcır böceği öyküleri; Sığırtmaç Dorkon'un ölümü, ölümünden evvel Kloe'yi tutarak öpmesile geçen menkabe, çoban ihtizar halinde iken kızın ona muvafakat ettiği zannı ve kızın bu vak'ayı Dafnis'e söylemeyişi (1. kitap); Sonbahar bağ bozumu tablosu, aşk üzerine ihtiyar Filetas'ın safdilâne hikayesi, Pan'ın mucizelerle Kloe'yi kurtarışı, leylâk efsanesi; Dafnis ile Kloe'nin dansı (2. kitap); yaz, kış ve ilkbahar tasviri, sergüzeşt, Lycenion'un tehlikeli vaziyeti, aksi sada menkabesi, para kesesi ve elma menkabeleri; (3. kitap); nihayet meyva bahçesi ve civarında bulunan manzaraların tasviri Dafnis'in mıskal çalmak suretile keçilere yaptırdığı manevreler, ve tanışma ile biten son sahneler. (4. kitap)
Bu dört kitapta Dafnis ile Kloe'nin derece derece ilerleyen aşklarını bu kadar şairane tasvir eden Longus, bize yetenekli bir tasvir kuvvetiyle lâtif bir sanat eseri, eski Yunan ruhunun nişanesini göstermiştir. (Önsözden)