#smrgKİTABEVİ Devletsiz Bir Ulusun Sineması - 2019
Kitapta, “Kürt sinemasını Kürt sineması yapan şey nedir?” sorusunun yanıtı aranıyor, bu bağlamda Yılmaz Güney'in sinema anlayışının Kürt sinemacıları üzerindeki etkileri inceleniyor. Daha sonra Kürt filmlerinin estetiğinin bir ortaklık yaratıp yaratmadığı, Bahman Ghobadi'nin Sarhoş Atlar Zamanı, Anavatanımın Şarkıları, Kaplumbağalar da Uçar ve Yarım Ay, Hiner Saleem'in Votka Limon, Sıfır Kilometre ve Tatlı Biber Diyarım, yine aynı bölgeden Şevket Emin Korkî'nin Taşa Yazılmış Hatıralar, Kazım Öz'ün Fotoğraf ve Hüseyin Karabey'in Gitmek filmleri mercek altına alınarak bir bütün halinde değerlendiriliyor.
Kendi dillerinde film yapabilmek için uzun süre beklemiş bir halkın sinemasının doğuşuna ve gelişimine tanıklık edeceğiniz bu kitap, mücadele ve estetik ilişkisi konusunda da ufuk açıcı düşünceler barındırıyor. 2000'li yıllarla ilk örnekleri çıkmaya başlayan, belgesel ve kurmaca sinemanın iç içe geçtiği biçimsel bir yapıya -“docu-drama”- sahip olan Kürt filmleri uluslararası arenada bilinmeye başlanırken, sinemanın gücünü fark eden Kürt siyasal hareketlerinin de, sinemaya önem vermeleriyle birlikte Kürt sinemasının ulaştığı yeni boyutlar gözler önüne seriliyor.
Kitapta, “Kürt sinemasını Kürt sineması yapan şey nedir?” sorusunun yanıtı aranıyor, bu bağlamda Yılmaz Güney'in sinema anlayışının Kürt sinemacıları üzerindeki etkileri inceleniyor. Daha sonra Kürt filmlerinin estetiğinin bir ortaklık yaratıp yaratmadığı, Bahman Ghobadi'nin Sarhoş Atlar Zamanı, Anavatanımın Şarkıları, Kaplumbağalar da Uçar ve Yarım Ay, Hiner Saleem'in Votka Limon, Sıfır Kilometre ve Tatlı Biber Diyarım, yine aynı bölgeden Şevket Emin Korkî'nin Taşa Yazılmış Hatıralar, Kazım Öz'ün Fotoğraf ve Hüseyin Karabey'in Gitmek filmleri mercek altına alınarak bir bütün halinde değerlendiriliyor.
Kendi dillerinde film yapabilmek için uzun süre beklemiş bir halkın sinemasının doğuşuna ve gelişimine tanıklık edeceğiniz bu kitap, mücadele ve estetik ilişkisi konusunda da ufuk açıcı düşünceler barındırıyor. 2000'li yıllarla ilk örnekleri çıkmaya başlayan, belgesel ve kurmaca sinemanın iç içe geçtiği biçimsel bir yapıya -“docu-drama”- sahip olan Kürt filmleri uluslararası arenada bilinmeye başlanırken, sinemanın gücünü fark eden Kürt siyasal hareketlerinin de, sinemaya önem vermeleriyle birlikte Kürt sinemasının ulaştığı yeni boyutlar gözler önüne seriliyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | 62,76 | 125,53 |
3 | 42,65 | 127,94 |
6 | 21,73 | 130,36 |
9 | 14,75 | 132,77 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,70 | 120,70 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |