Birinci sınıf bir şair olmamasına rağmen samimi bir eda ile tasavvufu ve prensiplerini manzumelerinde işleyen ve bunu bir şöhret aracı olarak görmeyip Hak yolunda bir irşad vesilesi olarak kullanan şairin Divan'ını ve yine tasavvufla ilgili diğer bir eseri olan mesnevi tarzında yazılmış "Sevanihu'n-Nevâdir Fî Ma'rifeti'l-Anasır" adlı eserini bu yolda küçük de olsa bir hizmet görmek arzusuyla yayına hazırladık.
Şimdilik üç nüshasını karşılaştırarak divanını ve iki nüshasını karşılaştırarak da mesnevisini bir arada vermeyi uygun gördük. İnşaallah ilerde bu müellifin diğer eserlerini de yayınlamayı düşünüyoruz. Bu eserin başında şairin hayatı ve eserleriyle, eserlerinin özellikleri hakkında da küçük bir inceleme bulacaksınız.
Bu eser okunduğunda görülecektir ki tasavvuf zamanın şairlerince sadece bir şiir unsuru olarak kullanılmamış, bir yaşam felsefesinin de göstergesi olmuştur. (Sözbaşı bölümünden)
Birinci sınıf bir şair olmamasına rağmen samimi bir eda ile tasavvufu ve prensiplerini manzumelerinde işleyen ve bunu bir şöhret aracı olarak görmeyip Hak yolunda bir irşad vesilesi olarak kullanan şairin Divan'ını ve yine tasavvufla ilgili diğer bir eseri olan mesnevi tarzında yazılmış "Sevanihu'n-Nevâdir Fî Ma'rifeti'l-Anasır" adlı eserini bu yolda küçük de olsa bir hizmet görmek arzusuyla yayına hazırladık.
Şimdilik üç nüshasını karşılaştırarak divanını ve iki nüshasını karşılaştırarak da mesnevisini bir arada vermeyi uygun gördük. İnşaallah ilerde bu müellifin diğer eserlerini de yayınlamayı düşünüyoruz. Bu eserin başında şairin hayatı ve eserleriyle, eserlerinin özellikleri hakkında da küçük bir inceleme bulacaksınız.
Bu eser okunduğunda görülecektir ki tasavvuf zamanın şairlerince sadece bir şiir unsuru olarak kullanılmamış, bir yaşam felsefesinin de göstergesi olmuştur. (Sözbaşı bölümünden)