#smrgKİTABEVİ Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası - 2020

Kapak Tasarım:
İç Tasarım
Kondisyon:
Yeni
Yayın Yönetmeni:
Eda Altunel
ISBN-10:
9786257189439
Hazırlayan:
Stok Kodu:
1199129929
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
48
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
111,35
Havale/EFT ile: 108,01
Stoktan teslim
1199129929
515628
Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası -        2020
Film Müziklerinde Minimalizm ve Sonrası - 2020 #smrgKİTABEVİ
111.35
Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.

Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler

Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi

Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla, bu işlevinin ötesine geçmiştir. 20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm, ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır. Bu çalışmada, Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken, kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.

Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler

Inception (Başlangıç, 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası, 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer The Imitation Game (Yapay Oyun, 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız, 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi, 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı, Oscar, BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson Intouchables (Can Dostum,2011): Besteci: Ludovico Einaudi

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat