#smrgKİTABEVİ Geçmişten Güncele Türkiye'de Logo - 2020
Ülkemizde hemen her grafik tasarımcısının duymak zorunda kaldığı bir sözdür, "Logoyu bi tık büyütelim"
Bu durumda; grafik üretimin en değerli hazinesi olan tasarımın boş alanları, müşteri, müşteri temsilcisi, patron benzeri dışardan karar vericiler tarafından ortadan kaldırılır. Bu yüzden de, daha çok görülmesi için büyütülmesi istenen logo, büyüdükçe algıyı dağıtacak bir boyuta ulaşırken, diğer yandan da daha az görünür olur. Bir grafik tasarımda altın kural; logonun büyüklüğünden çok, yer aldığı alan ve gördüğü işlev önemlidir.
Logo kitabımız bu ve benzeri türden sorunları da ele alan metinler ile 26 farklı sektörü kapsayan logo örnekleriyle zengin bir içeriğe sahip.
Mesleki belleğe bir katkı sağlayabilmesi için ülkemizde Geç Osmanlı'dan başlayıp, Erken Cumhuriyet'e ve günümüze uzanan süreçte üretilmiş logoların yer aldığı 'Logo' kitabı, uzun süreçte ve yoğun bir emekle oluştu. Logo kitabıyla; bilgilerin berraklaşması, logo örnekler-inin daha yol gösterici olması, usta tasarımcıların yararlı bilgileri ve uzman görüşleri geniş kapsamlı katkılarla kayıt altına alındı.
Logo kitabı, yapılan çağrıya cevap veren grafik tasarımcıların katılımıyla, yani bir tür imeceyle gerçekleşti. Bu bağlamda, kitaba katılan, katkıda bulunan ve emeği geçen herkesin ortak ürünü olarak görülmesi gerekir. İçerisinde logo ile ilgili çok yönlü bilgiler ve farklı tasarım anlayışlanyla üretilmiş logolar bulunan kitabın, konuyla ilgili herkes için kaynak olması hedeflendi.,
Toplamda 550 kişiyi bulan katılımcılardan; genç tasarımcıların, hayatta olan değerli meslektaşların ve artık aramızda bulunmayan eski ustaların 2500'den fazla logosu yer almakta. 'Logo' kitabı sadece meslektaşlar için değil, sektörle uzak-yakın ilişkisi olan herkes için çok faydalı ve kitaplığımızı zenginleştirecek bir kaynak eserdir.
Ülkemizde hemen her grafik tasarımcısının duymak zorunda kaldığı bir sözdür, "Logoyu bi tık büyütelim"
Bu durumda; grafik üretimin en değerli hazinesi olan tasarımın boş alanları, müşteri, müşteri temsilcisi, patron benzeri dışardan karar vericiler tarafından ortadan kaldırılır. Bu yüzden de, daha çok görülmesi için büyütülmesi istenen logo, büyüdükçe algıyı dağıtacak bir boyuta ulaşırken, diğer yandan da daha az görünür olur. Bir grafik tasarımda altın kural; logonun büyüklüğünden çok, yer aldığı alan ve gördüğü işlev önemlidir.
Logo kitabımız bu ve benzeri türden sorunları da ele alan metinler ile 26 farklı sektörü kapsayan logo örnekleriyle zengin bir içeriğe sahip.
Mesleki belleğe bir katkı sağlayabilmesi için ülkemizde Geç Osmanlı'dan başlayıp, Erken Cumhuriyet'e ve günümüze uzanan süreçte üretilmiş logoların yer aldığı 'Logo' kitabı, uzun süreçte ve yoğun bir emekle oluştu. Logo kitabıyla; bilgilerin berraklaşması, logo örnekler-inin daha yol gösterici olması, usta tasarımcıların yararlı bilgileri ve uzman görüşleri geniş kapsamlı katkılarla kayıt altına alındı.
Logo kitabı, yapılan çağrıya cevap veren grafik tasarımcıların katılımıyla, yani bir tür imeceyle gerçekleşti. Bu bağlamda, kitaba katılan, katkıda bulunan ve emeği geçen herkesin ortak ürünü olarak görülmesi gerekir. İçerisinde logo ile ilgili çok yönlü bilgiler ve farklı tasarım anlayışlanyla üretilmiş logolar bulunan kitabın, konuyla ilgili herkes için kaynak olması hedeflendi.,
Toplamda 550 kişiyi bulan katılımcılardan; genç tasarımcıların, hayatta olan değerli meslektaşların ve artık aramızda bulunmayan eski ustaların 2500'den fazla logosu yer almakta. 'Logo' kitabı sadece meslektaşlar için değil, sektörle uzak-yakın ilişkisi olan herkes için çok faydalı ve kitaplığımızı zenginleştirecek bir kaynak eserdir.