#smrgDİSKOTEK Geçmişten Günümüze Türk Müziği: Alafranga, Kanto, Operet - Yıldızlar Düşerken, Direklerarası'ndan Pera'ya , Bir Operetti Yaşamak 3 KİTAP + 3 CD -
‘‘Geçmişten Günümüze Türk Müziği-Alafranga''daki parçalar, ses tarihimizdeki gelişimin, değişimin, renkliliğin bugün de, öyle ya da böyle sürdüğünü gösteriyor.
Üç kitapçık ve CD'den oluşan bu çalışmanın ana başlıkları şöyle: ‘‘Bir Operetti Yaşamak'', ‘‘Direklerarası'ndan Pera'ya'', ‘‘Yıldızlar Düşerken''.
Dinleyerek öğrenmek, öğrenme yöntemlerinin hem en kolayı, hem de en zevklisi. İşte örneği.
Cemal Ünlü'nün sunuşta yazdığı gibi, ‘‘Türkiye Cumhuriyeti'nin canlı, dinamik ve yenilikçi anlayışının oluşturduğu belki de dünyanın en ilginç, en renkli ses arşivinin yeniden kazanılması'' sağlanmış.
Müziğin ve eğlencenin, yaşama kültürünü oluşturmada birinci sırada yer aldığını bilince, İstanbul'un eğlence yaşamında, müzik hareketlerinde, sınıfların ayrıldığı, birleştiği noktaları du bu haritada bulursunuz.
Son kırk elli yılının müziklerini düşündüğümde; Saray Sineması'nın, Taksim Belediye Gazinosu'nun, Şan Sineması'nın duvarlarına sinen seslerin yankısı, bizim kendimize özgü bileşkelerimizin şaşırtıcı antolojisini oluşturur. - Doğan Hızlan, Hürriyet
‘‘Geçmişten Günümüze Türk Müziği-Alafranga''daki parçalar, ses tarihimizdeki gelişimin, değişimin, renkliliğin bugün de, öyle ya da böyle sürdüğünü gösteriyor.
Üç kitapçık ve CD'den oluşan bu çalışmanın ana başlıkları şöyle: ‘‘Bir Operetti Yaşamak'', ‘‘Direklerarası'ndan Pera'ya'', ‘‘Yıldızlar Düşerken''.
Dinleyerek öğrenmek, öğrenme yöntemlerinin hem en kolayı, hem de en zevklisi. İşte örneği.
Cemal Ünlü'nün sunuşta yazdığı gibi, ‘‘Türkiye Cumhuriyeti'nin canlı, dinamik ve yenilikçi anlayışının oluşturduğu belki de dünyanın en ilginç, en renkli ses arşivinin yeniden kazanılması'' sağlanmış.
Müziğin ve eğlencenin, yaşama kültürünü oluşturmada birinci sırada yer aldığını bilince, İstanbul'un eğlence yaşamında, müzik hareketlerinde, sınıfların ayrıldığı, birleştiği noktaları du bu haritada bulursunuz.
Son kırk elli yılının müziklerini düşündüğümde; Saray Sineması'nın, Taksim Belediye Gazinosu'nun, Şan Sineması'nın duvarlarına sinen seslerin yankısı, bizim kendimize özgü bileşkelerimizin şaşırtıcı antolojisini oluşturur. - Doğan Hızlan, Hürriyet