Prof. Dr. Nizami Caferov'a göre, Azerbaycan masallarını yaratan düşünce ve estetik enerjinin esası, bütün Türk halkları için ortak olan eski bir düşünceden besleniyor. "Bu yüzdendir ki, eski Türk efsane ve destanlarındaki motiflerin, kahramanların Azerbaycan masallarının esasını oluşturması rastlantı değildir. Bununla beraber, Azerbaycan halkının masal yaratıcılığı kültüründe Hint, İran ve Arap halklarının masallarına özgü olan sıra karakterleri, motifleri görmek de mümkündür. Bu ise, Türk masalının ve genel olarak edebi-estetik düşünce kültürünün her zaman dünyaya açık olduğunu, insanlığın yarattığı güzel düşünce modellerini, tekniklerini kendisinin yarattıklarından ayırmadığını gösteriyor demektir. Azerbaycan masallarında betimlenen olaylar, koşullar 'Bir varmış, bir yokmuş...' deyimi ile başlar. Ve masalcı, kendisini dinleyenlere belirli olmayan (metafizik!) bir zamandan haber verir. Böylece olayların, koşulların, sonuç itibarıyla, masaldaki fikirlerin hem geçmiş, hem bugün, hem de gelecek için geçerli olduğunu ifade etmekle, masalların mantığına ebedi yaşam vermektedir diyebiliriz..." (Arka kapaktan)
Prof. Dr. Nizami Caferov'a göre, Azerbaycan masallarını yaratan düşünce ve estetik enerjinin esası, bütün Türk halkları için ortak olan eski bir düşünceden besleniyor. "Bu yüzdendir ki, eski Türk efsane ve destanlarındaki motiflerin, kahramanların Azerbaycan masallarının esasını oluşturması rastlantı değildir. Bununla beraber, Azerbaycan halkının masal yaratıcılığı kültüründe Hint, İran ve Arap halklarının masallarına özgü olan sıra karakterleri, motifleri görmek de mümkündür. Bu ise, Türk masalının ve genel olarak edebi-estetik düşünce kültürünün her zaman dünyaya açık olduğunu, insanlığın yarattığı güzel düşünce modellerini, tekniklerini kendisinin yarattıklarından ayırmadığını gösteriyor demektir. Azerbaycan masallarında betimlenen olaylar, koşullar 'Bir varmış, bir yokmuş...' deyimi ile başlar. Ve masalcı, kendisini dinleyenlere belirli olmayan (metafizik!) bir zamandan haber verir. Böylece olayların, koşulların, sonuç itibarıyla, masaldaki fikirlerin hem geçmiş, hem bugün, hem de gelecek için geçerli olduğunu ifade etmekle, masalların mantığına ebedi yaşam vermektedir diyebiliriz..." (Arka kapaktan)