Ne varsa yalnızlık, fakirlik namına
Sevmek, yaşamak aşkına
Devam eden ve edecek olan adına
Nasırlı elden sarı yüzden yana
Yani ne varsa yorgun, fakir halkım adına
Senin üstünedir.
Türkiye Şarkısı'ndan
Orta Anadolu'nun kapalı, karanlık, katı hemen hemen hiç konuşmayan, sorusu yanıtı olmayan, sessiz, suskun yaban insanlarının şiirleri... Bu kitapta İlhan Berk'in 1952-1955 yılları arasında ilk basımı yapılan üç yapıtı bir arada sunuluyor. Günaydın Yeryüzü (1952); Türkiye Şarkısı (1953);Köroğlu (1955). Şairin yurt ve dünya gerçeklerine ağırlık vererek yazdığı bu döneminde, şiir evrenini alageyikler, ayrıkotları, dallarına özsu yürüyen ağaçlar, ne yaptığını bilen nehirler, aydınlık gökyüzleri, kalabalık kent sokakları, birdenbire büyüyen ormanlar oluşturur. İnsanlar günlük yaşamın ağırlığı karşısındaki çaresizliklerini bile bile, bütün sıkıntılara, kötülüklere-karşın yaşama sımsıkı sarılmışlardır, her çaresizliğin ardında bir umut, her karanlığın köşesinde bir ışık olduğuna inanırlar.
Ne varsa yalnızlık, fakirlik namına
Sevmek, yaşamak aşkına
Devam eden ve edecek olan adına
Nasırlı elden sarı yüzden yana
Yani ne varsa yorgun, fakir halkım adına
Senin üstünedir.
Türkiye Şarkısı'ndan
Orta Anadolu'nun kapalı, karanlık, katı hemen hemen hiç konuşmayan, sorusu yanıtı olmayan, sessiz, suskun yaban insanlarının şiirleri... Bu kitapta İlhan Berk'in 1952-1955 yılları arasında ilk basımı yapılan üç yapıtı bir arada sunuluyor. Günaydın Yeryüzü (1952); Türkiye Şarkısı (1953);Köroğlu (1955). Şairin yurt ve dünya gerçeklerine ağırlık vererek yazdığı bu döneminde, şiir evrenini alageyikler, ayrıkotları, dallarına özsu yürüyen ağaçlar, ne yaptığını bilen nehirler, aydınlık gökyüzleri, kalabalık kent sokakları, birdenbire büyüyen ormanlar oluşturur. İnsanlar günlük yaşamın ağırlığı karşısındaki çaresizliklerini bile bile, bütün sıkıntılara, kötülüklere-karşın yaşama sımsıkı sarılmışlardır, her çaresizliğin ardında bir umut, her karanlığın köşesinde bir ışık olduğuna inanırlar.