“Bu kitap Iannis Xenakis'in bir portresi. Doğrusu, bu bir otoportre: Benim yaptığım tuvali hazırlamaktan ibaretti. Ocak 1980'de birlikte geçirdiğimiz on iki saat bana onun takdim niteliğinde bir eskizini çizmeme yetecek perspektifi verdi. (...) Bir (oto)portrenin ana hatlarını oluşturan bu söyleşiler, Iannis Xenakis'in dünyasına bir giriş niteliğinde. Bu söyleşiler Xenakis'in çok önemli iki kitabı Musiques formelles (“Biçimlendirilmiş Müzik”) ve Musique. Architecture ile birlikte okunabilir, hatta öyle okunmalı; fakat kesinlikle yapıtlarını dinlemenin yerine geçmemeli.”
Arka kapak yazısı:
“Eskiden, yelkenli gemiler okyanuslarda sefer yaparken zor durumda kaldıklarını bildirmek için şişeye mesaj koyup denize atarlarmış, sonunda birisi bulup yardım çağırır umuduyla. Sanatın bu rolü üstlenmesi isteniyor. Pek çok sanatçı birbiriyle güç, para ve itibar için mücadele ediyor - ama son tahlilde her şey dönüp dolaşıp şuna geliyor: Denize bir şişe atacaksınız, birisi de onu bulacak.”
“Bu kitap Iannis Xenakis'in bir portresi. Doğrusu, bu bir otoportre: Benim yaptığım tuvali hazırlamaktan ibaretti. Ocak 1980'de birlikte geçirdiğimiz on iki saat bana onun takdim niteliğinde bir eskizini çizmeme yetecek perspektifi verdi. (...) Bir (oto)portrenin ana hatlarını oluşturan bu söyleşiler, Iannis Xenakis'in dünyasına bir giriş niteliğinde. Bu söyleşiler Xenakis'in çok önemli iki kitabı Musiques formelles (“Biçimlendirilmiş Müzik”) ve Musique. Architecture ile birlikte okunabilir, hatta öyle okunmalı; fakat kesinlikle yapıtlarını dinlemenin yerine geçmemeli.”
Arka kapak yazısı:
“Eskiden, yelkenli gemiler okyanuslarda sefer yaparken zor durumda kaldıklarını bildirmek için şişeye mesaj koyup denize atarlarmış, sonunda birisi bulup yardım çağırır umuduyla. Sanatın bu rolü üstlenmesi isteniyor. Pek çok sanatçı birbiriyle güç, para ve itibar için mücadele ediyor - ama son tahlilde her şey dönüp dolaşıp şuna geliyor: Denize bir şişe atacaksınız, birisi de onu bulacak.”