Cumhuriyet gazetesinin düzenlediği hikâye yarışmasında (1948) ikinci armağanı kazanan Buğra, hikâyelerinde özgün konuları, düzyazı tekniği, kişilerin iç dünyalarını başarıyle yansıtan, kişiliği belirmiş bir sanatçı olarak göründü. Romanları, ele aldığı sorunlar çağdaş düşün akımları önünde tartışmaya açık olsalar bile, işleyiş, anlatış yönlerinden hikâyelerindeki başarı çizgisinin altına düşmedi. ESERLERİ (Hikâyeler): Oğlumuz (1949, Yarın Diye Bir Şey Yoktur (1952), İki Uyku Arasında (1954), Hikâyeler (ilk üç kitabının 2. bas. yeni hikâyelerle, 1964), Hikâyeler (seçilmiş 39 hikâyesi, 1969); (Romanlar): Siyah Kehribar (1955), Küçük Ağa (1965), Küçük Ağa Ankara'da (1966), İbiş'in Rüyası (TRT 1970 Roman Başarı Ödülü, 1970, 1972); (Oyun): Ayakta Durmak İstiyorum (1966), gezi notları ve fıkraları da yayınlanmıştır. Yazarın oyunlaştırdığı bu en önemli romanı Devlet Tiyatrosu'nca başarıyle sahneye konulmuş ve büyük ilgi görmüştür. (Arka kapaktan)
Cumhuriyet gazetesinin düzenlediği hikâye yarışmasında (1948) ikinci armağanı kazanan Buğra, hikâyelerinde özgün konuları, düzyazı tekniği, kişilerin iç dünyalarını başarıyle yansıtan, kişiliği belirmiş bir sanatçı olarak göründü. Romanları, ele aldığı sorunlar çağdaş düşün akımları önünde tartışmaya açık olsalar bile, işleyiş, anlatış yönlerinden hikâyelerindeki başarı çizgisinin altına düşmedi. ESERLERİ (Hikâyeler): Oğlumuz (1949, Yarın Diye Bir Şey Yoktur (1952), İki Uyku Arasında (1954), Hikâyeler (ilk üç kitabının 2. bas. yeni hikâyelerle, 1964), Hikâyeler (seçilmiş 39 hikâyesi, 1969); (Romanlar): Siyah Kehribar (1955), Küçük Ağa (1965), Küçük Ağa Ankara'da (1966), İbiş'in Rüyası (TRT 1970 Roman Başarı Ödülü, 1970, 1972); (Oyun): Ayakta Durmak İstiyorum (1966), gezi notları ve fıkraları da yayınlanmıştır. Yazarın oyunlaştırdığı bu en önemli romanı Devlet Tiyatrosu'nca başarıyle sahneye konulmuş ve büyük ilgi görmüştür. (Arka kapaktan)