"Çallı'nın resimlerine, örneğin kendi kuşağından bir sanatçının, Avni Lifij'in yönelttiği eleştiriler, bugün bir kez daha gözden geçirildiğinde, Galatasaray sergilerindeki olağan çekişmelerin ötesinde, bu eleştirilerin fazla isabet taşımadığı, resimlerin ikonografik yorumuna ilişkin bazı değerlendirmeler dışında, üslup sorununun gereğince irdelenmediği görülecektir. Buna karşılık ağırlıklı kişiliğinin, uzaktan ya da yakından her zaman hissedildiğini gösteren işaretlerin varlığı, İbrahim Çallı'ya 1914 kuşağı sanatçılarının liderliğini yakıştıran görüşlerin hiç de haksız olmadığını ortaya koymaktadır." - Kaya Özsezgin
"Çallı'nın resimlerine, örneğin kendi kuşağından bir sanatçının, Avni Lifij'in yönelttiği eleştiriler, bugün bir kez daha gözden geçirildiğinde, Galatasaray sergilerindeki olağan çekişmelerin ötesinde, bu eleştirilerin fazla isabet taşımadığı, resimlerin ikonografik yorumuna ilişkin bazı değerlendirmeler dışında, üslup sorununun gereğince irdelenmediği görülecektir. Buna karşılık ağırlıklı kişiliğinin, uzaktan ya da yakından her zaman hissedildiğini gösteren işaretlerin varlığı, İbrahim Çallı'ya 1914 kuşağı sanatçılarının liderliğini yakıştıran görüşlerin hiç de haksız olmadığını ortaya koymaktadır." - Kaya Özsezgin