#smrgSAHAF İçtoroslar'da Alevi - Kürt Aşiretler ( Sinemilli ve Komşu Aşiretlerin Tarihi - Edebiyatı ) - 2006
Kürt diliyle yaratılan edebiyat ürünleri daha çok sözlü gelenekte kaldığı için günümüze ulaşamadan çoğu yitip gitmiştir. Bugün, bu türden birçok halk sanatçısı ilgiyle anılmakta, ancak eserlerine ulaşılamamaktadır. Bunlardan, günümüze kalan âşık, ozan ve pirlerden derlediğimiz yüzlerce "kılam" ve "stran" ile belli kişilerden derlediğimiz yüzlerce "çarin" ve "dûrik"e Kürt Müziği, Dansları ve Şarkıları (Ank. 2002) çalışmamızda yer vermiştik.
Medrese eğitimi yapmış, ağırlıkla Divan Şiiri tekniğinde ve Osmanlıca yazan şairlerden ancak çok azının yazma divanları bize ulaşabilmiştir. Genellikle kapalı bir yaşam sürdürdükleri için bu aşiretlerden yetişen şair ve âşıkların şiirleri genel cönklere ve şiir mecmualarına da fazla yansımamıştır.
Bu nedenle, kitapta yer verilen şair ve şiirlerin çok büyük bir bölümü yazılı literatüre ilk kez girmektedir. Kuşkusuz bu bile, bölge insanının kültürel üretimini bilince çıkaran önemli bir katkı oluşturmaktadır.
Aldığım temel ölçüt, şiirlerin sanatsal bir yeterlik düzeyine ulaşmasıdır. Bu nedenle de, bugüne kadar hiç bir şiiri yayımlanmayan birçok ozana yer verilirken, kitap basmış ancak estetik açıdan yetersiz bulunan kişilerin eserlerine yer verilmemiştir. (Önsözden)
Kürt diliyle yaratılan edebiyat ürünleri daha çok sözlü gelenekte kaldığı için günümüze ulaşamadan çoğu yitip gitmiştir. Bugün, bu türden birçok halk sanatçısı ilgiyle anılmakta, ancak eserlerine ulaşılamamaktadır. Bunlardan, günümüze kalan âşık, ozan ve pirlerden derlediğimiz yüzlerce "kılam" ve "stran" ile belli kişilerden derlediğimiz yüzlerce "çarin" ve "dûrik"e Kürt Müziği, Dansları ve Şarkıları (Ank. 2002) çalışmamızda yer vermiştik.
Medrese eğitimi yapmış, ağırlıkla Divan Şiiri tekniğinde ve Osmanlıca yazan şairlerden ancak çok azının yazma divanları bize ulaşabilmiştir. Genellikle kapalı bir yaşam sürdürdükleri için bu aşiretlerden yetişen şair ve âşıkların şiirleri genel cönklere ve şiir mecmualarına da fazla yansımamıştır.
Bu nedenle, kitapta yer verilen şair ve şiirlerin çok büyük bir bölümü yazılı literatüre ilk kez girmektedir. Kuşkusuz bu bile, bölge insanının kültürel üretimini bilince çıkaran önemli bir katkı oluşturmaktadır.
Aldığım temel ölçüt, şiirlerin sanatsal bir yeterlik düzeyine ulaşmasıdır. Bu nedenle de, bugüne kadar hiç bir şiiri yayımlanmayan birçok ozana yer verilirken, kitap basmış ancak estetik açıdan yetersiz bulunan kişilerin eserlerine yer verilmemiştir. (Önsözden)