[İkonoloji'de] denediğim "söz ile imajı" yalnızca semiyotik, formel analiz değil, aynı zamanda tarihî ve ideolojik kontekstüalize etmeyi gerektiren farklı bir teorik problem olarak ele alma fikri, birçok alanda yüksek düzeyde verimli olmuştur. İmajı/sûreti kuşatan endişeler kümesi (ikonofobi, putkırıcılık, putperestlik, fetişizm ve Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam'daki oyma putlar/imajlar yasağı), 1980'lerde pek ortada olmayan bir "dine dönüşün karakterize ettiği bir çağda imaj incelemesi, merkezî ilgi haline gelmiştir. Keza, "ideoloji eleştirisinin" bir "putkırıcılık retoriği" olarak eleştirisinin, kendi ideolojik yanılmazlığından medet uman bir mistisizminden arındırıcı eleştirinin ihtiraslarını yola getirdiğini düşünüyorum. (Arka kapaktan)
[İkonoloji'de] denediğim "söz ile imajı" yalnızca semiyotik, formel analiz değil, aynı zamanda tarihî ve ideolojik kontekstüalize etmeyi gerektiren farklı bir teorik problem olarak ele alma fikri, birçok alanda yüksek düzeyde verimli olmuştur. İmajı/sûreti kuşatan endişeler kümesi (ikonofobi, putkırıcılık, putperestlik, fetişizm ve Musevilik, Hıristiyanlık ve İslam'daki oyma putlar/imajlar yasağı), 1980'lerde pek ortada olmayan bir "dine dönüşün karakterize ettiği bir çağda imaj incelemesi, merkezî ilgi haline gelmiştir. Keza, "ideoloji eleştirisinin" bir "putkırıcılık retoriği" olarak eleştirisinin, kendi ideolojik yanılmazlığından medet uman bir mistisizminden arındırıcı eleştirinin ihtiraslarını yola getirdiğini düşünüyorum. (Arka kapaktan)