Kabil, Midya, Mısır ve Lidya enkazı üzerinde, milattan evvel altıncı asrın ortasında, bir İran İmparatorluğu'nun kuruluşu dünyanın en mühim milletlerinden ikisinin, yani Yahudilerin ve Yunanlıların, tarihinde yeni bir devir açtı. Fakat İmparatorluğun bu iki millet üzerindeki tesiri ayni değildir, aksi istikamettedir.
Beni İsrail üzerindeki tesiri:
Babil kralı Buhtunnasır tarafından milattan evvel 188 senesinde ortadan kaldırılarak eski Kudüs krallığından bakiye kalan beni İsrailde Keyhüsrev'in zuhuru yeni ümitler uyandırdı, onlar için eski yurtlarını yeniden ele geçirmek ve milli varlıklarına yeniden ermek imkanını doğurdu. Bu ümit ve imkan hakikaten tahakkuk etti. Başkaları İranla Beni İsrail arasında ihtilaflar çıkmasına tekrar tekrar çalıştılar, fakat bu cehitler bir netice vermedi. Yeni Yahudi (Hierocrasy) si İrana sadık kaldı, ve İran Hükümdarı Kudüs'ün ihya edeceğine dair başlangıçta verdiği vaadi tuttu.
Kabil, Midya, Mısır ve Lidya enkazı üzerinde, milattan evvel altıncı asrın ortasında, bir İran İmparatorluğu'nun kuruluşu dünyanın en mühim milletlerinden ikisinin, yani Yahudilerin ve Yunanlıların, tarihinde yeni bir devir açtı. Fakat İmparatorluğun bu iki millet üzerindeki tesiri ayni değildir, aksi istikamettedir.
Beni İsrail üzerindeki tesiri:
Babil kralı Buhtunnasır tarafından milattan evvel 188 senesinde ortadan kaldırılarak eski Kudüs krallığından bakiye kalan beni İsrailde Keyhüsrev'in zuhuru yeni ümitler uyandırdı, onlar için eski yurtlarını yeniden ele geçirmek ve milli varlıklarına yeniden ermek imkanını doğurdu. Bu ümit ve imkan hakikaten tahakkuk etti. Başkaları İranla Beni İsrail arasında ihtilaflar çıkmasına tekrar tekrar çalıştılar, fakat bu cehitler bir netice vermedi. Yeni Yahudi (Hierocrasy) si İrana sadık kaldı, ve İran Hükümdarı Kudüs'ün ihya edeceğine dair başlangıçta verdiği vaadi tuttu.