Şen Gönüller Diyarı'nı oluşturan “Boğaziçi Yazıları”nın ilk durağı; vapur sefalarının gerçekleşmesini sağlayan, Boğaz köylerini ulaşılmaz olmaktan çıkaran Şirketi Hayriye, diğer bir deyişle Boğaziçi'ne iyilik şirketi ve onun ayakta kalma macerası.
Boğaz denince ilk akla gelenlerden biri balık olunca, yazılarımızın ikinci durağı “Balık ve Balıkçılık”: İnsanı hayrete düşüren bereketi ve avlanan balıkçıların yaşam biçimini insanın yüzünden gülümsemeyi eksik etmeden aktaran hikayelerle...
“Mehtap Alemleri” ise Osmanlı Devleti'nin son demlerinde, özellikle “koyu mavi gökyüzü, parlak ay ışığı ve kutsal akşam sessizliği”nde şehrin yarısının kayıklarla, suda “gümüş servi” seyrine çıkışını anlatıyor. Bu alem akşamlarının tamamlayıcısı da tabii ki “musiki”...
Şen Gönüller Diyarı “Boğaziçi'nde Eğlence”, “Boğaziçi'nin Suları” ve “Boğaziçi'nin Plajları” bölümlerinde, İstanbul'un bu tarafında yaşamın ne kadar “eğlenceli” olduğunu göstermeye devam ediyor. (Arka kapaktan)
Şen Gönüller Diyarı'nı oluşturan “Boğaziçi Yazıları”nın ilk durağı; vapur sefalarının gerçekleşmesini sağlayan, Boğaz köylerini ulaşılmaz olmaktan çıkaran Şirketi Hayriye, diğer bir deyişle Boğaziçi'ne iyilik şirketi ve onun ayakta kalma macerası.
Boğaz denince ilk akla gelenlerden biri balık olunca, yazılarımızın ikinci durağı “Balık ve Balıkçılık”: İnsanı hayrete düşüren bereketi ve avlanan balıkçıların yaşam biçimini insanın yüzünden gülümsemeyi eksik etmeden aktaran hikayelerle...
“Mehtap Alemleri” ise Osmanlı Devleti'nin son demlerinde, özellikle “koyu mavi gökyüzü, parlak ay ışığı ve kutsal akşam sessizliği”nde şehrin yarısının kayıklarla, suda “gümüş servi” seyrine çıkışını anlatıyor. Bu alem akşamlarının tamamlayıcısı da tabii ki “musiki”...
Şen Gönüller Diyarı “Boğaziçi'nde Eğlence”, “Boğaziçi'nin Suları” ve “Boğaziçi'nin Plajları” bölümlerinde, İstanbul'un bu tarafında yaşamın ne kadar “eğlenceli” olduğunu göstermeye devam ediyor. (Arka kapaktan)