#smrgSAHAF Kör Okur: Sadık Hidayet Üzerine ‘Kör Baykuş' Merkezli Okuma Denemesi - 2001
Kör Okur'da ise, modern İran edebiyatının kurucularından Sâdık Hidâyet (1903-1951) üzerine bir “okuma denemesi” geliştiriyor: “Hidâyet'in sık yazısını“ –yazarın deyişiyle “özenle hesaplanmış, net, bilinçli etkilerle dolu” ve “her sayfası bir partisyon gibi düzenlenmiş” başyapıtı Kör Baykuş'u (Bûf-i kûr, 1936) merkeze alarak, öykülerini ve karakteristik kimi denemelerini de unutmadan– “sökmeye çalışıyor”.
Kör Okur: Sâdık Hidâyet Üzerine Kör Baykuş Merkezli Okuma Denemesi, ideal okurun kitaplığında Kör Baykuş (çev. Behçet Necatigil: Varlık, 1977; YKY, 2001) ve Mehmet Kanar çevirisiyle yayımladığımız öteki Hidâyet kitaplarının (Diri Gömülen, Vejetaryenliğin Yararları, Hacı Aga, Üç Damla Kan, Hayyam'ın Terâneleri, Aylak Köpek ve Alacakaranlık) yanında yer alacak bir kitap...
Kör Okur'da ise, modern İran edebiyatının kurucularından Sâdık Hidâyet (1903-1951) üzerine bir “okuma denemesi” geliştiriyor: “Hidâyet'in sık yazısını“ –yazarın deyişiyle “özenle hesaplanmış, net, bilinçli etkilerle dolu” ve “her sayfası bir partisyon gibi düzenlenmiş” başyapıtı Kör Baykuş'u (Bûf-i kûr, 1936) merkeze alarak, öykülerini ve karakteristik kimi denemelerini de unutmadan– “sökmeye çalışıyor”.
Kör Okur: Sâdık Hidâyet Üzerine Kör Baykuş Merkezli Okuma Denemesi, ideal okurun kitaplığında Kör Baykuş (çev. Behçet Necatigil: Varlık, 1977; YKY, 2001) ve Mehmet Kanar çevirisiyle yayımladığımız öteki Hidâyet kitaplarının (Diri Gömülen, Vejetaryenliğin Yararları, Hacı Aga, Üç Damla Kan, Hayyam'ın Terâneleri, Aylak Köpek ve Alacakaranlık) yanında yer alacak bir kitap...