#smrgKİTABEVİ Kriko - 2014
Magmanın Gözleri (2007, YKY) ve AORT (2012, 160. Kilometre) ile tanıdığımız Fahri Güllüoğlu üçüncü şiir kitabı Kriko'da yaşamı süreğen bir çeviri eylemi olarak okumayı deniyor: “Dile gelen dünyanın dile gelen özne ile başkalaşımına odaklanıyor.”
Modernist şiirden günümüze dek uzanan şiir yapılarından, şiir içi dil olanaklarından süzülen Kriko'da Fahri Güllüoğlu felsefi söylemle ironik söylem arasında mekik dokuyarak çağını, insanı, kendini didik didik ediyor.
Kriko, Kaos ve Düzen'e kişisel bir bakış sunuyor.
“Kriko, dile gelen dünyanın dile gelen özne ile başkalaşımına odaklanıyor. ‘Yazmak', ‘şiiri gövdede taşımak' temelinde şair-özne'nin topos ve pantheon ile ilişkisini, ‘iki olmak', ‘çoğalmak', ‘görünmek' kavramlarını, ‘dünya yaşamının ikiyüzlülüğü'nü ‘kişilik' ile ‘gündelik yaşamın siyaseti' çatışması içinden geçerek irdeliyor...” - Fahri Güllüoğlu
Magmanın Gözleri (2007, YKY) ve AORT (2012, 160. Kilometre) ile tanıdığımız Fahri Güllüoğlu üçüncü şiir kitabı Kriko'da yaşamı süreğen bir çeviri eylemi olarak okumayı deniyor: “Dile gelen dünyanın dile gelen özne ile başkalaşımına odaklanıyor.”
Modernist şiirden günümüze dek uzanan şiir yapılarından, şiir içi dil olanaklarından süzülen Kriko'da Fahri Güllüoğlu felsefi söylemle ironik söylem arasında mekik dokuyarak çağını, insanı, kendini didik didik ediyor.
Kriko, Kaos ve Düzen'e kişisel bir bakış sunuyor.
“Kriko, dile gelen dünyanın dile gelen özne ile başkalaşımına odaklanıyor. ‘Yazmak', ‘şiiri gövdede taşımak' temelinde şair-özne'nin topos ve pantheon ile ilişkisini, ‘iki olmak', ‘çoğalmak', ‘görünmek' kavramlarını, ‘dünya yaşamının ikiyüzlülüğü'nü ‘kişilik' ile ‘gündelik yaşamın siyaseti' çatışması içinden geçerek irdeliyor...” - Fahri Güllüoğlu