"Öyleyse, eğer kişi içtenlikle şeylerin gerçeğini araştırmayı istiyorsa, tek bir özel bilimi seçmemelidir; çünkü tüm bilimler birbirleri ile birleşik ve birbirlerine bağımlıdır: tersine, kişi daha çok usun doğal ışığını nasıl arttıracağını düşünmelidir, şu ya da bu tip skolastik sorunu çözmek için değil, ama tüm yaşam olumsallıklarında anlak istenci doğru seçimde bulunması için aydınlatabilsin diye; ve kısa bir zamanda hayretler içinde tikel erekler uğruna çabalayanlardan çok daha fazla ilerleme yaptığını, ve yalnızca onların istediklerinin tümünü değil, ama kendi bekleyebileceklerinden bile daha yüksek sonuçlar elde ettiğini görecektir." (Kural l'den)
"Tüm bilim pekin ve duru bilgidir [cognitio certa et evidens]; ve birçok şey üzerine kuşkular taşıyan onlar üzerine hiç düşünmemiş olan birinden daha bilgili değildir; dahası, eğer kimi şeyler üzerine yanlış sanılar oluşturmuşsa, açıkça daha da bilgisizdir; bu yüzden hiç çalışmamak böyle güç konularla uğraşmaktan daha iyidir, çünkü kişi doğru olanı yanlış olandan ayırdetmeye yeteneksiz olunca, kuşkulu olanı pekin olarak kabul etmek zorunda kalır; çünkü o durumda bilgiyi arttırma umudu onu azaltma tehlikesi denli büyük değildir. Buna göre tüm böyle salt olası bilgiyi yadsıyor ve yalnızca eksiksiz olarak bilinene ve kuşku duyulamaz olana inanmaya karar veriyoruz." (Kural II'den)
"Öyleyse, eğer kişi içtenlikle şeylerin gerçeğini araştırmayı istiyorsa, tek bir özel bilimi seçmemelidir; çünkü tüm bilimler birbirleri ile birleşik ve birbirlerine bağımlıdır: tersine, kişi daha çok usun doğal ışığını nasıl arttıracağını düşünmelidir, şu ya da bu tip skolastik sorunu çözmek için değil, ama tüm yaşam olumsallıklarında anlak istenci doğru seçimde bulunması için aydınlatabilsin diye; ve kısa bir zamanda hayretler içinde tikel erekler uğruna çabalayanlardan çok daha fazla ilerleme yaptığını, ve yalnızca onların istediklerinin tümünü değil, ama kendi bekleyebileceklerinden bile daha yüksek sonuçlar elde ettiğini görecektir." (Kural l'den)
"Tüm bilim pekin ve duru bilgidir [cognitio certa et evidens]; ve birçok şey üzerine kuşkular taşıyan onlar üzerine hiç düşünmemiş olan birinden daha bilgili değildir; dahası, eğer kimi şeyler üzerine yanlış sanılar oluşturmuşsa, açıkça daha da bilgisizdir; bu yüzden hiç çalışmamak böyle güç konularla uğraşmaktan daha iyidir, çünkü kişi doğru olanı yanlış olandan ayırdetmeye yeteneksiz olunca, kuşkulu olanı pekin olarak kabul etmek zorunda kalır; çünkü o durumda bilgiyi arttırma umudu onu azaltma tehlikesi denli büyük değildir. Buna göre tüm böyle salt olası bilgiyi yadsıyor ve yalnızca eksiksiz olarak bilinene ve kuşku duyulamaz olana inanmaya karar veriyoruz." (Kural II'den)