Din bir inanç sistemi ve yaşayış tarzı olduğu kadar bir araştırma konusudur da. Dolayısıyla dinin incelenmesi için bir metodoloji gereklidir. Yirminci yüzyıl boyunca din araştırmacıları, karşılaştırmalı din, dinler tarihi ve din fenomenolojisi gibi metotlar geliştirdi. Bu metotlar genel olarak dinbilimci olarak isimlendirilir. James L. Cox'un kitabı din fenomenolojisini, dinbilimlerine dahil edecek şekilde açıklamaya çalışmaktadır. Bu da din fenomenolojisinin kitap boyunca karşılaştırmalı din ve dinler tarihi denilen araştırma alanlarını içerecek şekilde yorumlandığı anlamına gelir. Esasen din fenomenolojisi, dinin kendisini anlamaya götürecek tasvir ve açıklamalara yönelen hususi bir metodoloji uygulamaktadır.
Bazıları din fenomenolojisini aynı adı taşıyan felsefi hareketten ayırmaya çalışır. Ancak bir bilme metodu olarak felsefi fenomenoloji, dini fenomenleri anlamaya yönelik metotla doğrudan ilişkilendirilebilir. Bu kabul, kitabın bakış açısını göstermektedir. (Tanıtım Bülteninden)
Din bir inanç sistemi ve yaşayış tarzı olduğu kadar bir araştırma konusudur da. Dolayısıyla dinin incelenmesi için bir metodoloji gereklidir. Yirminci yüzyıl boyunca din araştırmacıları, karşılaştırmalı din, dinler tarihi ve din fenomenolojisi gibi metotlar geliştirdi. Bu metotlar genel olarak dinbilimci olarak isimlendirilir. James L. Cox'un kitabı din fenomenolojisini, dinbilimlerine dahil edecek şekilde açıklamaya çalışmaktadır. Bu da din fenomenolojisinin kitap boyunca karşılaştırmalı din ve dinler tarihi denilen araştırma alanlarını içerecek şekilde yorumlandığı anlamına gelir. Esasen din fenomenolojisi, dinin kendisini anlamaya götürecek tasvir ve açıklamalara yönelen hususi bir metodoloji uygulamaktadır.
Bazıları din fenomenolojisini aynı adı taşıyan felsefi hareketten ayırmaya çalışır. Ancak bir bilme metodu olarak felsefi fenomenoloji, dini fenomenleri anlamaya yönelik metotla doğrudan ilişkilendirilebilir. Bu kabul, kitabın bakış açısını göstermektedir. (Tanıtım Bülteninden)