#smrgKİTABEVİ La Mekana Yolculuk: Sufilerin Açık Sırları -

Stok Kodu:
1199147579
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
240 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2012
Çeviren:
İbrahim Görener
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
Din
0,00
1199147579
533742
La Mekana Yolculuk: Sufilerin Açık Sırları -
La Mekana Yolculuk: Sufilerin Açık Sırları - #smrgKİTABEVİ
0.00
Elinizdeki eserin yazarı Henry Bayman, sufizmi araştırmak üzere ülkemize gelip 25 sene kalmış, tasavvufa ilgi duymuş ve bir tarikate intisap ederek bu alanda eserler vermiş bir bilim adamıdır. Yazarımızın hem pozitif bilimler hem de sosyal bilimler konusundaki derin bilgisi, Uzak Doğu kültürüne vakıf oluşu, felsefî akımlar hakkındaki malumâtı ve dünya siyasetini takibine ilâveten, Türkiye'de kalışı süresince edindiği tecrübeleri ile yazmış olduğu bu eser, bazen doğrudan ve bazen de tersinden bakıldığında tasavvufu ilgilendirebilecek birçok konuya atıflarda bulunmaktadır. Dolayısıyla Bayman'ın bu eserini okuyan bir kişi, onun Türkiye hakkındaki izlenimlerini; Ahmet Kayhan Dede ile tanışması ve ona öğrenci olmasını; Nietzsche'nin felsefesi ve tasavvufî anlayış arasında yazarın kurduğu ilişkiyi; tasavvuf öğretisinin öne çıkan unsurlarını; Uzak Doğu kültüründeki meditasyon yöntemleri ile tasavvufî yaklaşımın birleştiği bir nokta olarak namazı; ayrıca burada zikretmediğimiz ve satır arasında geçen diğer konuları görebilecektir. Yazar, tasavvufta bulunan yedi mertebeyi ve bunun da ötesindeki makamsızlık makamını ayrıntılı bir şekilde ele alır. Eserinin adını da bu üst makamdan esinlenerek koymuştur. Bu bölüm de eser içinde oldukça geniş yer tutar. Her bir makamın insan vücudundaki temsilî yeri, özellikleri, insanın olgunlaşmasına sağladığı katkılar gibi en derin konular, bir tasavvufî eser tadında ve büyük mutasavvıf şairlerden alıntılarla süslenerek anlatılmıştır. Böylece eserin büyük bir kısmı, yazarın Nietzsche hakkındaki değerlendirmeleri ve tasavvuftaki nefsin mertebeleri ile ilgili konulardan oluşmaktadır. ". . . Kötü olan beden değildir. Bedenimizi ruha çevirip hayalet gibi dolaşmak zorunda da değiliz. Davet edilen şey, beden ile ruhun uyum içinde düzeltilmesi, akıl-beden birlikteliğinin -daha doğrusu, akıl, insan ruhunun bir alt kategorisi, (ona bağlı bir fonksiyonu) olduğuna göre- ruh-beden birlikteliğinin geliştirilmesidir." (Tanıtım Bülteninden)
Elinizdeki eserin yazarı Henry Bayman, sufizmi araştırmak üzere ülkemize gelip 25 sene kalmış, tasavvufa ilgi duymuş ve bir tarikate intisap ederek bu alanda eserler vermiş bir bilim adamıdır. Yazarımızın hem pozitif bilimler hem de sosyal bilimler konusundaki derin bilgisi, Uzak Doğu kültürüne vakıf oluşu, felsefî akımlar hakkındaki malumâtı ve dünya siyasetini takibine ilâveten, Türkiye'de kalışı süresince edindiği tecrübeleri ile yazmış olduğu bu eser, bazen doğrudan ve bazen de tersinden bakıldığında tasavvufu ilgilendirebilecek birçok konuya atıflarda bulunmaktadır. Dolayısıyla Bayman'ın bu eserini okuyan bir kişi, onun Türkiye hakkındaki izlenimlerini; Ahmet Kayhan Dede ile tanışması ve ona öğrenci olmasını; Nietzsche'nin felsefesi ve tasavvufî anlayış arasında yazarın kurduğu ilişkiyi; tasavvuf öğretisinin öne çıkan unsurlarını; Uzak Doğu kültüründeki meditasyon yöntemleri ile tasavvufî yaklaşımın birleştiği bir nokta olarak namazı; ayrıca burada zikretmediğimiz ve satır arasında geçen diğer konuları görebilecektir. Yazar, tasavvufta bulunan yedi mertebeyi ve bunun da ötesindeki makamsızlık makamını ayrıntılı bir şekilde ele alır. Eserinin adını da bu üst makamdan esinlenerek koymuştur. Bu bölüm de eser içinde oldukça geniş yer tutar. Her bir makamın insan vücudundaki temsilî yeri, özellikleri, insanın olgunlaşmasına sağladığı katkılar gibi en derin konular, bir tasavvufî eser tadında ve büyük mutasavvıf şairlerden alıntılarla süslenerek anlatılmıştır. Böylece eserin büyük bir kısmı, yazarın Nietzsche hakkındaki değerlendirmeleri ve tasavvuftaki nefsin mertebeleri ile ilgili konulardan oluşmaktadır. ". . . Kötü olan beden değildir. Bedenimizi ruha çevirip hayalet gibi dolaşmak zorunda da değiliz. Davet edilen şey, beden ile ruhun uyum içinde düzeltilmesi, akıl-beden birlikteliğinin -daha doğrusu, akıl, insan ruhunun bir alt kategorisi, (ona bağlı bir fonksiyonu) olduğuna göre- ruh-beden birlikteliğinin geliştirilmesidir." (Tanıtım Bülteninden)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat