Mâtürîdî, akıl-vahiy ilişkisi konusunda aşırılıktan uzak, orta bir yol takip ederek, İslâm'ın inanç esaslarını ontolojik, epistemolojik, kelâmı ve felsefî açılardan sistemleştirmiş, onun ortaya koyduğu düşünceler geniş kitleler tarafından kabul görmüştür.
Mâtürîdî, gerek İslâm dünyasında ortaya çıkan, gerekse dış kaynaklı İnanç ve felsefelerin İslâm'ın inanç esaslarına uygun düşmeyen fikirlerini eleştirmeye de büyük önem vermiştir.
Bu çalışmada Mâtürîdî'nin, Altah-Âlem İlişkisine dair görüşleri karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. (Arka kapaktan)
Mâtürîdî, akıl-vahiy ilişkisi konusunda aşırılıktan uzak, orta bir yol takip ederek, İslâm'ın inanç esaslarını ontolojik, epistemolojik, kelâmı ve felsefî açılardan sistemleştirmiş, onun ortaya koyduğu düşünceler geniş kitleler tarafından kabul görmüştür.
Mâtürîdî, gerek İslâm dünyasında ortaya çıkan, gerekse dış kaynaklı İnanç ve felsefelerin İslâm'ın inanç esaslarına uygun düşmeyen fikirlerini eleştirmeye de büyük önem vermiştir.
Bu çalışmada Mâtürîdî'nin, Altah-Âlem İlişkisine dair görüşleri karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. (Arka kapaktan)