#smrgKİTABEVİ Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor ? -

Stok Kodu:
1199179464
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
136 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2015
Çeviren:
Atilla Erol
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199179464
565545
Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor ? -
Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor ? - #smrgKİTABEVİ
0.00
Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? adlı kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine.

Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (per­spectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkâr olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilim­leri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çiz­imin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir.

Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi.

Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor.

Mimarlar işte bunun için hâlâ çiziyor.

Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? adlı kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine.

Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (per­spectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkâr olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilim­leri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çiz­imin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir.

Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi.

Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor.

Mimarlar işte bunun için hâlâ çiziyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat