Analizine Goethe'nin Faust'uyla, ‘epik'in ve romanın farklı tarihsel rolleriyle başlayan Moretti, tartışmasını Wagner'in Nibelungların Yüzüğü'ne yoğunlaştırarak modernist tekniğin sosyolojisini çıkarır; daha sonra da, bilhassa Marquez'in Yüzyıllık Yalnızlık'ı çerçevesinde, çeşitli modernist yöntemleri ile ‘anlatı'nın geri dönüşü arasında bir uzlaşma yolu olarak, ‘büyülü gerçekçilik'e dair etkileyici bir yorum sergiler. (Arka kapaktan)
Analizine Goethe'nin Faust'uyla, ‘epik'in ve romanın farklı tarihsel rolleriyle başlayan Moretti, tartışmasını Wagner'in Nibelungların Yüzüğü'ne yoğunlaştırarak modernist tekniğin sosyolojisini çıkarır; daha sonra da, bilhassa Marquez'in Yüzyıllık Yalnızlık'ı çerçevesinde, çeşitli modernist yöntemleri ile ‘anlatı'nın geri dönüşü arasında bir uzlaşma yolu olarak, ‘büyülü gerçekçilik'e dair etkileyici bir yorum sergiler. (Arka kapaktan)