J.-E. Muller'in dediği gibi, "son yıllarda modern sanatın gittikçe artan bir ilgi uyandırmasına, ve çeşitli memleketlerde birçok sanatçılar tarafından kabul edilmesine karşın, bu sanatın anlaşılmamaktan ve yanlış anlaşılmalardan tamamıyle kurtulmuş olduğu iddia edilemez. Çok defa, modern sanatın en gerçek -ve doğru- tarafları anlaşılmamış olarak kalıyor". Bunun başlıca nedeni, modern sanatın, onu geleneksel sanattan, yani natüralist (tabiatçı) ve akademik sanattan ayıran ve onun "en gerçek -ve en doğru- tarafları"nı meydana getiren plastik özelliklere ve artistik değerlere sahip olmasıdır. (Önsözden)
J.-E. Muller'in dediği gibi, "son yıllarda modern sanatın gittikçe artan bir ilgi uyandırmasına, ve çeşitli memleketlerde birçok sanatçılar tarafından kabul edilmesine karşın, bu sanatın anlaşılmamaktan ve yanlış anlaşılmalardan tamamıyle kurtulmuş olduğu iddia edilemez. Çok defa, modern sanatın en gerçek -ve doğru- tarafları anlaşılmamış olarak kalıyor". Bunun başlıca nedeni, modern sanatın, onu geleneksel sanattan, yani natüralist (tabiatçı) ve akademik sanattan ayıran ve onun "en gerçek -ve en doğru- tarafları"nı meydana getiren plastik özelliklere ve artistik değerlere sahip olmasıdır. (Önsözden)