İbni Haldun kazanç ve hayatta faydalandığımız her nesnenin insanın emek ve çalışmasının kıymeti olduğunu söylemekle sosyalist bir fikir ve nazariyeyi ileri sürmüş oluyor. İbni Haldun bu nazariyesini uzun uzadıya açıklıyor. Altın ve gümüş ise maliyeti olan madde ve nesnelerin kıymetinden başka bir şey değildir. Bu tarikle İbni Haldun sosyalist bir nazariyenin temelini atmıştır. İbni Haldun'un sosyalistlerden ayrıldığı nokta mülk ve sermayeler meşru yollarla elde edildikten sonra masundur, ne devlet ve ne de cemiyet bu sermayeye ve mülklere el uzatamaz.
İbni Haldun kazanç ve hayatta faydalandığımız her nesnenin insanın emek ve çalışmasının kıymeti olduğunu söylemekle sosyalist bir fikir ve nazariyeyi ileri sürmüş oluyor. İbni Haldun bu nazariyesini uzun uzadıya açıklıyor. Altın ve gümüş ise maliyeti olan madde ve nesnelerin kıymetinden başka bir şey değildir. Bu tarikle İbni Haldun sosyalist bir nazariyenin temelini atmıştır. İbni Haldun'un sosyalistlerden ayrıldığı nokta mülk ve sermayeler meşru yollarla elde edildikten sonra masundur, ne devlet ve ne de cemiyet bu sermayeye ve mülklere el uzatamaz.