O an kendime geldim, resmen ve fiilen Murakami'nin pek mühim kedisini çalmış bulunuyordum. Oh olsun! İçimi bir huşu kapladı, bir kedi çaldığım için kendimi böylesine iyi hissedeceğim hayatta aklıma gelmezdi.
Senaryo yazarı Lal, eşi Umut'a öfkelenip ardına bakmadan evi terk etti. Kendini
Beyoğlu'nda, St. Antoine Kilisesi apartmanlarında buldu. Çok sevdiği yazar Haruki Murakami'nin Pera Palas'ta yapılacak bir panel için İstanbul'da olduğunu öğrenince kulaklarına inanamadı. Otele geldiğinde kapıda bir kargaşa vardı, biricik Murakami ise suratını asmış, lobide öylece oturuyordu. Edebiyat devinin kedisi yer yarılmış, içine girmişti!
Murakami'nin Kedisi, Beyoğlu'ndan Prag'a, pagan büyülerinden psikanalize uzanan geniş bir yelpazede, sayfalardan adeta fırlayan renkli karakterleri ve soluksuz okunan akıcılığıyla büyülü bir roman.
YAZAR Aylin (Doğan) Oflaz, Koç Özel Lisesi ve Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji bölümünü bitirdikten sonra, New York The New School ve School of Visual Arts'ta senaryo eğitimi aldı. Yüksek lisansını İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve TV bölümünde tamamladıktan sonra Barış Pirhasan'la birlikte 2002 yılında KEDİİ Yazı Grubu'nda senaryo yazmaya başladı.
Aynı grup 2004'te Levent Kazak'la bir araya gelerek Senaryo Stüdyosu'nu kurdu. Yazarın yazı ekibinde bulunduğu diziler arasında, Her Şey Aşk İçin (2002), Günahım Neydi Allahım! (2003), Lise Defteri (2003), Sultan Makamı (2004), Seher Vakti (2005) Kırık Kanatlar (2006), Hesaplaşma (2009) ve Galip Derviş (2013-14) yer alıyor. 2014'te bağımsız filmler ve dijital projeler üretme hedefiyle Okan Oflaz'la birlikte Lotus Film İstanbul'u kurdu.
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve TV, Boğaziçi Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatı, Bahçeşehir Üniversitesi Sinema ve TV bölümlerinde öğretim görevlisi olarak çalışmış, senaryo dersleri vermiştir. Halen Bahçeşehir Üniversitesi, Sinema ve Medya Araştırmaları bölümünde doktorasını yapmaktadır.
O an kendime geldim, resmen ve fiilen Murakami'nin pek mühim kedisini çalmış bulunuyordum. Oh olsun! İçimi bir huşu kapladı, bir kedi çaldığım için kendimi böylesine iyi hissedeceğim hayatta aklıma gelmezdi.
Senaryo yazarı Lal, eşi Umut'a öfkelenip ardına bakmadan evi terk etti. Kendini
Beyoğlu'nda, St. Antoine Kilisesi apartmanlarında buldu. Çok sevdiği yazar Haruki Murakami'nin Pera Palas'ta yapılacak bir panel için İstanbul'da olduğunu öğrenince kulaklarına inanamadı. Otele geldiğinde kapıda bir kargaşa vardı, biricik Murakami ise suratını asmış, lobide öylece oturuyordu. Edebiyat devinin kedisi yer yarılmış, içine girmişti!
Murakami'nin Kedisi, Beyoğlu'ndan Prag'a, pagan büyülerinden psikanalize uzanan geniş bir yelpazede, sayfalardan adeta fırlayan renkli karakterleri ve soluksuz okunan akıcılığıyla büyülü bir roman.
YAZAR Aylin (Doğan) Oflaz, Koç Özel Lisesi ve Mimar Sinan Üniversitesi Sosyoloji bölümünü bitirdikten sonra, New York The New School ve School of Visual Arts'ta senaryo eğitimi aldı. Yüksek lisansını İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve TV bölümünde tamamladıktan sonra Barış Pirhasan'la birlikte 2002 yılında KEDİİ Yazı Grubu'nda senaryo yazmaya başladı.
Aynı grup 2004'te Levent Kazak'la bir araya gelerek Senaryo Stüdyosu'nu kurdu. Yazarın yazı ekibinde bulunduğu diziler arasında, Her Şey Aşk İçin (2002), Günahım Neydi Allahım! (2003), Lise Defteri (2003), Sultan Makamı (2004), Seher Vakti (2005) Kırık Kanatlar (2006), Hesaplaşma (2009) ve Galip Derviş (2013-14) yer alıyor. 2014'te bağımsız filmler ve dijital projeler üretme hedefiyle Okan Oflaz'la birlikte Lotus Film İstanbul'u kurdu.
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve TV, Boğaziçi Üniversitesi Batı Dilleri ve Edebiyatı, Bahçeşehir Üniversitesi Sinema ve TV bölümlerinde öğretim görevlisi olarak çalışmış, senaryo dersleri vermiştir. Halen Bahçeşehir Üniversitesi, Sinema ve Medya Araştırmaları bölümünde doktorasını yapmaktadır.