#smrgKİTABEVİ Namık İsmail - Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre - 2024

Editör:
Eda Sezgin
Kapak Tasarım:
Seda Yüksel
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Yayın Yönetmeni:
Onur Gökalp
Basıldığı Matbaa:
A4 Ofset
ISBN-10:
6256553040
Kargoya Teslim Süresi:
4&6
Hazırlayan:
Özlem İyier
Fotoğraflar:
Emre Dörter
Katkı:
Günnur Aksakal, Naci Mert
Cilt:
İplik Dikişli
Stok Kodu:
1199229701
Boyut:
24x27
Sayfa Sayısı:
254
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024
Kapak Türü:
Ciltli, yarım şömizli
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
1.260,00
Taksitli fiyat: 9 x 154,00
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
KARGO BEDAVA
Siparişiniz 4&6 iş günü arasında kargoda
1199229701
616608
Namık İsmail - Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre -        2024
Namık İsmail - Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre - 2024 #smrgKİTABEVİ
1260.00
Çok kısa bir zaman diliminde köklü toplumsal dönüşümlere şahitlik eden sanatçının duyguları, düşünceleri ve elbette sanatı da değişir, dönüşür, farklılaşır. Namık İsmail'in tarzındaki değişimi özellikle manzara, natürmort veya portre gibi belli resim türleri üzerinden izlemek daha kolaydır. Örneğin, manzaraları zaman zaman daha çizgisel, geç döneminde ise daha lekesel bir yaklaşım göstermiştir. Örneğin İtalya'da yaptığı çalışmalarından 1921 tarihli Venedik'te Saray'da sanatçı kesik fırça darbelerini açıkça gösterir; üstelik İtalyan Rönesansı'nı gözlemler ve klasik natüralist üslubu izlerken böyle çalışmış olması da önemlidir. Sanatçı bu tarzı sonraki yıllarda daha sık uygulayacaktır.

Namık İsmail: Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre, Geç Osmanlı Dönemi'nden Cumhuriyete uzanan süreçte şekillenmiş bir sanatçı ve Cumhuriyet'in kurumsal yapılanma sürecinde, sanat eğitimi alanında müfettiş, yönetici gibi sıfatlarla rol almış, çok yönlü bir şahsiyet olarak Namık İsmail'i, aile arşivinden belgelerin ışığında ele alıyor.

Eda Sezgin'in editörlüğünde hazırlığı iki yıla yayılan bu kapsamlı çalışmada; Elif Dastarlı ve Güler Bek Arat'ın Namık İsmail'e dair incelemeleri, aile arşivinden mektup ve yazışmalar, süreli yayınlarda çıkmış eleştiri, haber ve röportajlar, çeşitli fotokart, karpostal, efemera ve Namık İsmail'in bizzat derlediği albümlerden fotoğraflara yer veriliyor.

Çalışma, çoğu bugüne dek hiç yayımlanmamış belgelerle Namık İsmail'in sanat, kültür ve eğitim ortamıyla bağlarını, tarz-ı hayatını, yaşadığı kentle ve dünyayla ilişkisini ortaya koymayı amaçlıyor. Namık İsmail: Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre, Namık İsmail'in, sadece sanatsal değil politik, entelektüel ve idari çalışmalarının da ele alındığı bütüncül bir kaynak niteliği taşıyor.

Çok kısa bir zaman diliminde köklü toplumsal dönüşümlere şahitlik eden sanatçının duyguları, düşünceleri ve elbette sanatı da değişir, dönüşür, farklılaşır. Namık İsmail'in tarzındaki değişimi özellikle manzara, natürmort veya portre gibi belli resim türleri üzerinden izlemek daha kolaydır. Örneğin, manzaraları zaman zaman daha çizgisel, geç döneminde ise daha lekesel bir yaklaşım göstermiştir. Örneğin İtalya'da yaptığı çalışmalarından 1921 tarihli Venedik'te Saray'da sanatçı kesik fırça darbelerini açıkça gösterir; üstelik İtalyan Rönesansı'nı gözlemler ve klasik natüralist üslubu izlerken böyle çalışmış olması da önemlidir. Sanatçı bu tarzı sonraki yıllarda daha sık uygulayacaktır.

Namık İsmail: Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre, Geç Osmanlı Dönemi'nden Cumhuriyete uzanan süreçte şekillenmiş bir sanatçı ve Cumhuriyet'in kurumsal yapılanma sürecinde, sanat eğitimi alanında müfettiş, yönetici gibi sıfatlarla rol almış, çok yönlü bir şahsiyet olarak Namık İsmail'i, aile arşivinden belgelerin ışığında ele alıyor.

Eda Sezgin'in editörlüğünde hazırlığı iki yıla yayılan bu kapsamlı çalışmada; Elif Dastarlı ve Güler Bek Arat'ın Namık İsmail'e dair incelemeleri, aile arşivinden mektup ve yazışmalar, süreli yayınlarda çıkmış eleştiri, haber ve röportajlar, çeşitli fotokart, karpostal, efemera ve Namık İsmail'in bizzat derlediği albümlerden fotoğraflara yer veriliyor.

Çalışma, çoğu bugüne dek hiç yayımlanmamış belgelerle Namık İsmail'in sanat, kültür ve eğitim ortamıyla bağlarını, tarz-ı hayatını, yaşadığı kentle ve dünyayla ilişkisini ortaya koymayı amaçlıyor. Namık İsmail: Aile Arşivinden Belgelerle Çok Yönlü Bir Portre, Namık İsmail'in, sadece sanatsal değil politik, entelektüel ve idari çalışmalarının da ele alındığı bütüncül bir kaynak niteliği taşıyor.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 655,20    1.310,40   
3 445,20    1.335,60   
6 226,80    1.360,80   
9 154,00    1.386,00   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 1.260,00    1.260,00   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat