#smrgSAHAF Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu -

Dizi Adı:
Sanat
ISBN-10:
9786054708307
Stok Kodu:
1199157663
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
130 s.
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013
Çeviren:
F. Cansu Tapan
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
3. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
0,00
1199157663
543817
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu -
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu - #smrgSAHAF
0.00
Maleviç sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan alışıla gelen Konstrüktivizmin Yapısalcılık faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimerin bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır Maleviç süprematizmiyle Platon gibi gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikayesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden tabloları için yeni bir izm icat eder Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
Maleviç sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan alışıla gelen Konstrüktivizmin Yapısalcılık faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimerin bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır Maleviç süprematizmiyle Platon gibi gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikayesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden tabloları için yeni bir izm icat eder Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat