#smrgKİTABEVİ Övgü - 2022
Bir edebiyat festivaline katılmak için Brexit'in gölgesindeki İngiltere'den Avrupa'nın güneyindeki bir ülkeye seyahat eden romancı Faye, etkinlikler için çeşitli mekânlar arasında mekik dokurken bir yandan da yazarlar, yayıncılar, çevirmenler ve gazetecilerle sohbet eder. Günümüzde sanatın ve edebiyatın işlevi, evlilik ve aile, özgürlük ve adalet gibi konulara temas eden bu konuşmaların her biri, bir romanın derinliğine sahip öyküler meydana getirir. Erkeklerin açık ve gizli güç gösterileri içinde kadınların nefes alma çabasının giderek daha çok belirginlik kazandığı bir kapanışla, Cusk'ın üçlemesi unutulmaz bir sona kavuşuyor.
“Cusk hem radikal hem de güzel olabilen bir şeye ulaşmış... Nefes kesici bir başarı.” - The New Yorker
“Çerçeve, Geçiş ve Övgü, 21. yüzyıl İngiliz edebiyatında bir dönüm noktası; bir sanatçının kendi yolunu çizme yönündeki sarsılmaz çabalarının vardığı zirve.” - The Guardian
“Cusk'ın, okumaktan çok düşünmeye yakın bir tecrübe sunan üçlemesi yaşamaya devam edecek gibi görünüyor.” - The Times Literary Supplement
YAZAR Rachel Cusk 1967'de Kanada'da doğdu. Çocukluğunun büyük bölümü Los Angeles'ta geçti. Oxford'da İngiliz Edebiyatı okudu. 2003 yılında Granta'nın “En İyi 20 Genç Britanyalı Yazar” listesinde yer alan Rachel Cusk, ilk romanı Saving Agnes ile Whitbread İlk Roman Ödülü'nü, “The Country Life” ile Somerset Maugham Ödülü'nü kazandı. Diğer romanları: “The Temporary”, “The Lucky Ones”, “In the Fold”, “Arlington Park”, “The Bradshaw Variations”, “Outline” (Çerçeve, YKY, 2016), “Transit” (Geçiş, YKY, 2018). Cusk'ın ayrıca annelik üzerine yazdığı “A Life's Work”, evlilik ve boşanma üzerine yazdığı “Aftermath”, İtalya'da ailesiyle geçirdiği bir yazı anlattığı "The Last Supper" olmak üzere üç anı kitabı bulunmaktadır.
Bir edebiyat festivaline katılmak için Brexit'in gölgesindeki İngiltere'den Avrupa'nın güneyindeki bir ülkeye seyahat eden romancı Faye, etkinlikler için çeşitli mekânlar arasında mekik dokurken bir yandan da yazarlar, yayıncılar, çevirmenler ve gazetecilerle sohbet eder. Günümüzde sanatın ve edebiyatın işlevi, evlilik ve aile, özgürlük ve adalet gibi konulara temas eden bu konuşmaların her biri, bir romanın derinliğine sahip öyküler meydana getirir. Erkeklerin açık ve gizli güç gösterileri içinde kadınların nefes alma çabasının giderek daha çok belirginlik kazandığı bir kapanışla, Cusk'ın üçlemesi unutulmaz bir sona kavuşuyor.
“Cusk hem radikal hem de güzel olabilen bir şeye ulaşmış... Nefes kesici bir başarı.” - The New Yorker
“Çerçeve, Geçiş ve Övgü, 21. yüzyıl İngiliz edebiyatında bir dönüm noktası; bir sanatçının kendi yolunu çizme yönündeki sarsılmaz çabalarının vardığı zirve.” - The Guardian
“Cusk'ın, okumaktan çok düşünmeye yakın bir tecrübe sunan üçlemesi yaşamaya devam edecek gibi görünüyor.” - The Times Literary Supplement
YAZAR Rachel Cusk 1967'de Kanada'da doğdu. Çocukluğunun büyük bölümü Los Angeles'ta geçti. Oxford'da İngiliz Edebiyatı okudu. 2003 yılında Granta'nın “En İyi 20 Genç Britanyalı Yazar” listesinde yer alan Rachel Cusk, ilk romanı Saving Agnes ile Whitbread İlk Roman Ödülü'nü, “The Country Life” ile Somerset Maugham Ödülü'nü kazandı. Diğer romanları: “The Temporary”, “The Lucky Ones”, “In the Fold”, “Arlington Park”, “The Bradshaw Variations”, “Outline” (Çerçeve, YKY, 2016), “Transit” (Geçiş, YKY, 2018). Cusk'ın ayrıca annelik üzerine yazdığı “A Life's Work”, evlilik ve boşanma üzerine yazdığı “Aftermath”, İtalya'da ailesiyle geçirdiği bir yazı anlattığı "The Last Supper" olmak üzere üç anı kitabı bulunmaktadır.