#smrgKİTABEVİ Resimdeki Kadın : Kadınlar, Sanat ve Bakışın Gücü - 2023

Editör:
Kondisyon:
Yeni
Sunuş / Önsöz / Sonsöz / Giriş:
Kapak Görseli:
The Birth Of Venüs - Sandro Bottivelli 1485-1486
Sahibi:
Cansu Canseven
Yayın Yönetmeni:
Cansu Canseven
Basıldığı Matbaa:
Barış Matbaa
Dizi Adı:
Yayın No 29
ISBN-10:
6257425292
Kargoya Teslim Süresi:
3&6
Hazırlayan:
Elif Alkan
Cilt:
Amerikan Cilt
Stok Kodu:
1199211767
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
208
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023
Çeviren:
Tuğçe Kılıç
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
Enso
Dili:
Türkçe
Kategori:
indirimli
166,40
Taksitli fiyat: 9 x 20,34
Siparişiniz 3&6 iş günü arasında kargoda
1199211767
598282
Resimdeki Kadın : Kadınlar, Sanat ve Bakışın Gücü -        2023
Resimdeki Kadın : Kadınlar, Sanat ve Bakışın Gücü - 2023 #smrgKİTABEVİ
166.40
“McCormack'in de yazdığı gibi kadın düşmanlığı o denli içimize işlemiş ki varlığını fark etmek imkânsız hale gelmiş.
Resimdeki Kadın, gözlerimizin açılmasını sağlayacak.” - Jessica Ferri, Silent Cities'in [Sessiz Şehirler] yazarı

Kimdir “kadın”? Kadın Venüs'tür, “anne”dir, “bakire”dir; “canavar”dır, “cadı”dır, “femme fatale”dır, yani “felaketin ta kendisi”dir. Hepsinden öte, kadın bakılacak bir “imge”dir.

Tarih boyunca dehşet, şiddet, istismar, kadın düşmanlığı, eril bakış ve ataerkinin inşa ettiği kalıplar, sanatın maskesine gizlenerek görsel bir şölene dönüştürülmüş; telefon ekranlarında, sosyal medya paylaşımlarında, her türlü tüketim ürününün üstünde, herkesin erişebildiği dizi ve filmlerde, tarihimize ev sahipliği yapan müzelerde, meydanlarda hatta evimizin duvarlarında sinsice yerini almıştır.

Sanat tarihi profesörü Catherine McCormack, Resimdeki Kadın'da sanat kisvesi altında gözümüzün nasıl boyandığını, eril bakışın kadın imgesini nasıl şekillendirdiğini ve bunu günlük hayatımıza yerleştirip normalleştirdiğini anlatır. Titian, Botticelli ve Picasso'nun eserleri gibi çok sevdiğimiz imgelerin aslında nasıl dehşet verici anlamlar taşıdığını, ataerkinin kadın deneyimini ve “öteki” olanı bastırıp yok etmek için sanatı nasıl kullandığını çarpıcı hikâyeler, anekdotlar ve kişisel görüşleriyle kaleme alır.

Yazar McCormack, Resimdeki Kadın'da Berthe Morisot, Judy Chicago, Kara Walker'dan Beyoncé'ye uzanan çeşitli kadın sanatçının çalışmalarını inceleyerek estetik bulduğumuz imgelere dair farklı bir bakış açısı sunar bize; inşa ettiğimiz kalıpları yıkıp kadını (veya insanı) gerçek benliğiyle kabullenmemiz gerektiğini fark etmemizi sağlar.

“McCormack'in de yazdığı gibi kadın düşmanlığı o denli içimize işlemiş ki varlığını fark etmek imkânsız hale gelmiş.
Resimdeki Kadın, gözlerimizin açılmasını sağlayacak.” - Jessica Ferri, Silent Cities'in [Sessiz Şehirler] yazarı

Kimdir “kadın”? Kadın Venüs'tür, “anne”dir, “bakire”dir; “canavar”dır, “cadı”dır, “femme fatale”dır, yani “felaketin ta kendisi”dir. Hepsinden öte, kadın bakılacak bir “imge”dir.

Tarih boyunca dehşet, şiddet, istismar, kadın düşmanlığı, eril bakış ve ataerkinin inşa ettiği kalıplar, sanatın maskesine gizlenerek görsel bir şölene dönüştürülmüş; telefon ekranlarında, sosyal medya paylaşımlarında, her türlü tüketim ürününün üstünde, herkesin erişebildiği dizi ve filmlerde, tarihimize ev sahipliği yapan müzelerde, meydanlarda hatta evimizin duvarlarında sinsice yerini almıştır.

Sanat tarihi profesörü Catherine McCormack, Resimdeki Kadın'da sanat kisvesi altında gözümüzün nasıl boyandığını, eril bakışın kadın imgesini nasıl şekillendirdiğini ve bunu günlük hayatımıza yerleştirip normalleştirdiğini anlatır. Titian, Botticelli ve Picasso'nun eserleri gibi çok sevdiğimiz imgelerin aslında nasıl dehşet verici anlamlar taşıdığını, ataerkinin kadın deneyimini ve “öteki” olanı bastırıp yok etmek için sanatı nasıl kullandığını çarpıcı hikâyeler, anekdotlar ve kişisel görüşleriyle kaleme alır.

Yazar McCormack, Resimdeki Kadın'da Berthe Morisot, Judy Chicago, Kara Walker'dan Beyoncé'ye uzanan çeşitli kadın sanatçının çalışmalarını inceleyerek estetik bulduğumuz imgelere dair farklı bir bakış açısı sunar bize; inşa ettiğimiz kalıpları yıkıp kadını (veya insanı) gerçek benliğiyle kabullenmemiz gerektiğini fark etmemizi sağlar.

Axess Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
QNB Finansbank Kartları
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
Paraf Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
World Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 86,53    173,06   
3 58,79    176,38   
6 29,95    179,71   
9 20,34    183,04   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 166,40    166,40   
2 -    -   
3 -    -   
6 -    -   
9 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat