#smrgSAHAF Resimli Taş Baskısı Halk Hikâyeleri - 1988
Çalışma süresinde basit görünümleri altında halk resimlerinin özelliklerini; ne gibi kural ve kalıplara bağlı olduklarını ve hikâyelerin aydınlatılmasında taşıdıkları önemi inceledik. Bugün hem görsel hem de duyusal alışkanlıklarımıza hitab eden televizyonun yüklendiği görevi, zamanında bu resimler gerçekleştirmişlerdir.
Taş baskısı sanatının bilimsel açıdan toplum hayatımızın kültür ve zevkini yansıtan bir sanat kolu olarak incelenmesi kadar, kaybolmadan toplanıp sunulması; sanatçılarımıza da geleneksel bir sanat kolu olarak kaynak açısından katkılar getirecektir.
Bu konuya ilgimi çeken ve daha derinlemesine araştırmamı öneren rahmetli hocam. Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun aziz hatırasını saygı ile anarım.
Ayrıca kaynakların derlenmesinde büyük yardımları geçen ve Osmanlıca öğrenmeme yardımcı olan sayın Kemâl Elker'e; Malatya'dan ve civar köylerinden teinin ettiği nüshaların resimlerini gönderen sayın Celâl Yalvac'a; İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Müdürü sayın Erol Pakin'e; nüshaların okunmasında büyük yardımları geçen sayın Cemâl Atasoy'a teşekkürü borç bilirim. İstanbul, 1982 (Önsözden)
Çalışma süresinde basit görünümleri altında halk resimlerinin özelliklerini; ne gibi kural ve kalıplara bağlı olduklarını ve hikâyelerin aydınlatılmasında taşıdıkları önemi inceledik. Bugün hem görsel hem de duyusal alışkanlıklarımıza hitab eden televizyonun yüklendiği görevi, zamanında bu resimler gerçekleştirmişlerdir.
Taş baskısı sanatının bilimsel açıdan toplum hayatımızın kültür ve zevkini yansıtan bir sanat kolu olarak incelenmesi kadar, kaybolmadan toplanıp sunulması; sanatçılarımıza da geleneksel bir sanat kolu olarak kaynak açısından katkılar getirecektir.
Bu konuya ilgimi çeken ve daha derinlemesine araştırmamı öneren rahmetli hocam. Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun aziz hatırasını saygı ile anarım.
Ayrıca kaynakların derlenmesinde büyük yardımları geçen ve Osmanlıca öğrenmeme yardımcı olan sayın Kemâl Elker'e; Malatya'dan ve civar köylerinden teinin ettiği nüshaların resimlerini gönderen sayın Celâl Yalvac'a; İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi Müdürü sayın Erol Pakin'e; nüshaların okunmasında büyük yardımları geçen sayın Cemâl Atasoy'a teşekkürü borç bilirim. İstanbul, 1982 (Önsözden)