#smrgSAHAF Rime - 2001
Şiirin temel işlevini ‘zevk verme' ve buna bağlı olarak şairin temel görevini ‘güzel sözel nesneler yaratma' olarak anlayan bir şairin bu uğurda vardığı ustalığı ‘Aşk' izleğinde ısrarlı bir yolculuk olarak örnekleyen ‘Rime', ‘Aşk'ı tanrısal düzeyde kişileştirmesiyle aynı zamanda insanın ulaşabileceği ‘güzellik' ve ‘zevk' doruklarını da gösteriyor.
Şair'i ‘bir söz müzisyeni - sözcüklerle ahenk yaratan kişi' olarak gören Dante'nin ulaştığı teknik ustalık ve müziği izleyebilme imkanı veren İtalyanca orijinali ve Kemal Atakay'ın titiz çevirisiyle sunduğumuz ‘Rime', Ortaçağ İtalyan şiirinde Dante'yi konumlayan ‘Giriş' yazısı ve ‘Rime'de uygulanan biçim ve tekniklere son derece detaylı açıklamayar getiren ‘Kaynakça'sıyla, ‘Klasik Şiir'in geçirdiği aşamalara yabancı okurlar için bulunmaz değerde bir başvuru kaynağı olmanın yanı sıra her şiirsever için gerçek bir başyapıt. (İç Kapak)
Şiirin temel işlevini ‘zevk verme' ve buna bağlı olarak şairin temel görevini ‘güzel sözel nesneler yaratma' olarak anlayan bir şairin bu uğurda vardığı ustalığı ‘Aşk' izleğinde ısrarlı bir yolculuk olarak örnekleyen ‘Rime', ‘Aşk'ı tanrısal düzeyde kişileştirmesiyle aynı zamanda insanın ulaşabileceği ‘güzellik' ve ‘zevk' doruklarını da gösteriyor.
Şair'i ‘bir söz müzisyeni - sözcüklerle ahenk yaratan kişi' olarak gören Dante'nin ulaştığı teknik ustalık ve müziği izleyebilme imkanı veren İtalyanca orijinali ve Kemal Atakay'ın titiz çevirisiyle sunduğumuz ‘Rime', Ortaçağ İtalyan şiirinde Dante'yi konumlayan ‘Giriş' yazısı ve ‘Rime'de uygulanan biçim ve tekniklere son derece detaylı açıklamayar getiren ‘Kaynakça'sıyla, ‘Klasik Şiir'in geçirdiği aşamalara yabancı okurlar için bulunmaz değerde bir başvuru kaynağı olmanın yanı sıra her şiirsever için gerçek bir başyapıt. (İç Kapak)